طرز تهیه کوکو قندی شیرین اصفهان

در این مطلب دستورالعمل تهیه یک کوکوی خوشمزه اصفهانی را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

طرز تهیه کوکو قندی شیرین اصفهانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کوکوقندی اصفهان یک کوکوی خوشمزه شیرین اصفهانی ست که از سیب زمینی تهیه میشود و در واقع خاگینه سیب زمینی بشمار میرود و دسر است .

مواد لازم :

سه عدد سیب زمینی متوسط

تخم مرغ سه تا چهار عدد

زعفران و گلاب بمیزان لازم

شکر نیم لیوان

اب یک لیوان

طرز تهیه :

بهتره همیشه در انتخاب سیب زمینی دقت کنیم که یه اندازه باشن تا توی یه زمان همشون بپزن. شکر و اب رو با حرارت، بهم میزنیم تا دونه های شکر اب بشن و حدود هفت هشت دقیقه با حرارت کم بجوشه در اخر نیم فنجون گلاب و زعفران دم کرده رو اضافه میکنیم و شعله رو خاموش میکنیم.

سیب زمینی پخته و سرد شده رو با گوشت کوب کامل له میکنیم و تخم مرغ اضافه می کنیم تا مواد کوکو به غلظت ماست چکیده برسه نوک قاشق فلفل قرمز و چند قاشق زعفران دم کرده اضافه می کنیم ضخامت کوکو نباید زیاد نازک باشه پس تو انتخاب ماهیتابه دقت کنید.

طرف اول که طلایی شد کوکو رو لوزی که شکل سنتیه این غذاست برش میدیم.طرف دوم هم که پخت و طلایی شد شربت رو در دو مرحله اضافه میکنیم در ابتدا کمی در ماهیتابه رو میبندیم که شهد بخورد کوکو بره پ.ن:رنگ کوکو اصلا نباید قهوه ای بشه و در طول پختن از حرارت ملایم استفاده می کنیم.پ.ن دو در استفاده از زعفران کاملا دست و دل باز باشید .

منبع: سفره خونه

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاجر
۱۴:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
بسیارزیباوعالی بودممنونم دست شمادردنکند
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۱۴:۵۱ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
عاااااااای