مرندی‌های غیرساکن حق ورود به شهر مرند را ندارند

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: افرادی که اهل شهرستان مرند هستند، ولی ساکن شهرستان نیستند تا اطلاع ثانوی حق ورود به شهر را ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،داود گرشاسبی معاون استاندار آذربایجان شرقی  امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان مرند ضمن ابلاغ فاصله گذاری هوشمند شهرستان مرند گفت: تمامی تلاش‌ها در جهت تثبیت وضعیت موجود نسبت به شیوع ویروس کرونا بوده و تاکید ما استمرار بر اجرای فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ساعات کاری ادارات گفت: ساعات کاری ادارات شهرستان مرند از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ با دو سوم کارمندان خواهد بود.

او افزود: یک سوم کارمندان که در ادارات حضور نمی‌یابند شامل کارمندانی می‌شود که دارای بیماری زمینه‌ای، افراد بالای ۵۵ سال و بانوان باردار و شیرده و سرپرست خانوار هستند.

رئیس قرارگاه زیست محیطی شهرستان با تاکید بر تشدید در کنترل ورود و خروجی شهرستان عنوان کرد: افرادی که اهل شهرستان مرند هستند، ولی ساکن شهرستان نیستند حق ورود به شهر را ندارند.

اودر ادامه مردم را تشویق به شرکت همگانی در اهدای خون کرد و گفت: در این روز‌های کرونایی مردم اجازه ندهند بانک ذخیره خون خالی شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه ما به جد پیگیر مبارزه با این بیماری هستیم و دغدغه اصلی ما سلامت مردم است، تاکید کرد: افراد قرنطینه توسط شبکه بهداشت و درمان و سایر ارگان‌ها رصد شوند تا قرنطینه رعایت شود و در صورت ابتلاء فردی به کرونا به خانواده و محل کار اطلاع داده شود.

گرشاسبی تصریح کرد: بازگشت فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل کم خطر باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد و آموزش‌های لازم به اصناف داده شود.

او تاکید کرد: کمیته تدفین حساسیت بیشتری بر رعایت اصول بهداشتی در تدفین داشته باشد و با اصول کامل بهداشتی تدفین صورت گیرد.

فرماندار ویژه مرند با تاکید بر ضرورت همکاری مردم در کنترل بهتر این بیماری گفت: مردم در چند هفته گذشته همکاری مناسبی در جهت مقابله با این بیماری داشته‌اند و قبول داریم مردم مشکلات دارند، ولی نیاز به مدیریت و همکاری مردم با رعایت فاصله گذاری بوده و تنها راه مبارزه با این بیماری در خانه ماندن است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت فاصله گذاری هوشمند و تداوم در خانه ماندن مردم گفت: ذهنیت سازی برای فاصله گذاری هوشمند در مردم صورت گیرد و برای این کار اقناع سازی و آگاه سازی شود.

او ضمن تقدیر از زحمات قرارگاه زیستی شهرستان مرند گفت: غربالگری در شهرستان انجام شده و افراد بیمار و مشکوک شناسایی شده و باید بیشتر مراقب باشیم.

فرماندار شهرستان ویژه مرند ادامه داد: متأسفانه وارد چله دوم این بیماری شدیم که برای مهار و کنترل بهتر این بیماری نیاز به همکاری مردم هستیم و باید تعامل دو سویه برای ایجاد رفتار‌های بعدی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار