حمل بارِ ناوگان جاده‌ای همچون گذشته، باقوت ادامه دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: هیچگونه محدودیتی در حمل بار ناوگان جاده‌ای وجود ندارد، اما در شرایط فعلی، اولویت اصلی با حمل کالا‌های اساسی است.

علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: شیوع ویروس کرونا هیچگونه تغییری در حمل بارِ ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ایجاد نکرده است و حمل بار همچون گذشته باقوت و شدت ادامه دارد.

علیخانی با اشاره به ضرورت تامین مایحتاج ضروری مردم، اظهارداشت: هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی در زمینه‌ی حمل بار ناوگان جاده‌ای وجود ندارد، اما با توجه به شرایط فعلی، حمل کالا‌های اساسی و مایحتاج ضروری مردم و نهاده‌های دامی و کشاورزی از بنادر به مرکز کشور و به ویژه استان یزد در اولویت قرار دارد.

او با بیان اینکه رانندگان ناوگان باری استان یزد با روحیه جهادی برای حمل اقلام ضروری، به میدان آمده اند، تصریح کرد: تاکنون حدود چهار هزار تن سهمیه گندم استان یزد از طریق ناوگان حمل بار جاده‌ای وارد استان شده است، همچنین عملیات بارگیری و حمل نهاده‌های دامی و کود‌های شیمیایی تخصیص یافته به استان، در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از ارائه بسته تشویقی به ناوگان حمل کننده کالا‌های اساسی خبرداد و گفت: علاوه بر اینکه سهمیه سوخت این ناوگان به صورت اتوماتیک و براساس بارنامه و پیمایش افزایش ۳۰ درصدی می‌یابد، سهمیه تشویقی لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی نیز به آن‌ها اعطا می‌شود.

علیخانی با اشاره به اینکه حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، گفت: محل‌های عمومی پایانه‌های مسافربری از قبیل سالن اعلام بار، راهرو ها، سرویس‌های بهداشتی و ... نیز روزانه دوبار ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، از طرفی به منظور محدود کردن تردد در سالن اعلام بار، از ورود افراد متفرقه به این سالن جلوگیری و اعلام بار از طریق بلندگو و در محوطه باز انجام می‌شود.

او تصریح کرد: به منظور جلوگیری از گسترش کرونا و افزایش بهداشت، طرح نظارت بر فعالیت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی به صورت ویژه در اولویت قرار دارند و همه روزه و به صورت مستمر از سوی کارشناسان مورد بازدید قرار می‌گیرند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزددر پایان اضافه کرد: در این بازدید‌ها شاخصه‌هایی از قبیل وضعیت نمازخانه ها، سیستم‌های گرمایشی، سرویس‌های بهداشتی، سایر اماکن عمومی و به ویژه جایگاه‌های سوخت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار