کد خبر: ۷۳۱۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
کد خبر : ۷۳۱۱۸۴۲

ادویه و گیاهان دارویی نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده بلکه باعث بهبود و ارتقای سلامت افراد می‌شوند.

معجزه ادویه ها در تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هر انسانی باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود ارزش قائل شود، چون مهم‌ترین سیستم در بدن، سیستم ایمنی است. از مهمترین ادویه وگیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

_ آویشن: آویشن یکی از گیاهان دارویی است که در خانواده نعناع قرار می‌گیرد و سرشار از ویتامین C است، همچنین منبع خوبی برای دریافت ویتامین A محسوب می‌شود. این نوشیدنی برای تسکین سرفه، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و پیشگیری از عفونت بسیار مفید است.

_ زنجبیل: زنجبیل از گیاهان دارویی فوق‌العاده پرخاصیت است که طی سالیان گذشته از آن برای درمان انواع درد‌ها و بیماری‌ها استفاده شده است. در هنگام سرما و شیوع ویروس‌ها، نوشیدن چای زنجبیل راه خوبی برای سلامت و گرم نگه داشتن بدن است. زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری‌ها نقش موثری ایفا می‌کند. همچنین به دلیل طعم و عطر عالی و تند و تیز آن به عنوان ادویه در غذا‌ها کاربرد دارد.

_ سیر: سیر یک آنتی باکتری قوی است که از ابتلا به عفونت‌ها پیشگیری و به بازسازی سلول‌های آسیب دیده کبد کمک می‌کند. سیر همچنین با تحریک سلول‌های ایمنی خاص و تنظیم ترشح سیتوکین‌ها، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. توصیه می‌شود روزانه حداکثر سه حبه از آن را مصرف کنید.

_ دارچین: دارچین ادویه‌ای چوبی شکل است که طعم شیرین و جالبی را به چای می‌دهد. از دمنوش دارچین برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن، بهبود سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیماری‌های مزمن استفاده می‌شود. همچنین دارچین با کاهش توسعه خون رسانی به تومورها، در معالجه و بهبود سرطان مفید است.

_ فلفل سیاه: فلفل سیاه تنها یک ادویه تند و مطبوع برای خوشمزه کردن غذا نیست بلکه خوردن آن مانند یک داروی درمانی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را برطرف کند. این ادویه می‌تواند از ابتلا به اختلالات تنفسی، سرفه، سرماخوردگی، یبوست، سوء هاضمه، کم خونی، ناتوانی جنسی، درد‌های عضلانی، مشکلات دهان و دندان از جمله چرک و عفونت لثه، اسهال و بیماری‌های قلبی در افراد جلوگیری کند.

_ زردچوبه: این ادویه شناخته شده یکی از مهمترین ترکیبات پاک کننده کبد که در بازسازی سلول‌های آسیب دیده موثر است. طبق تحقیقات صورت گرفته زردچوبه قدرت آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ای دارد که تقریباً از هر عضو بدن انسان محافظت می‌کند و در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، سرطان و افسردگی جلوگیری می‌کند.

_ فلفل کائن: کائن یا همان فلفل قرمز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که از مزایای آن می‌توان به ارتقای سلامت قلبی عروقی اشاره کرد. فلفل کائن فشارخون را پایین آورده و مشخص شده است که حتی توانایی توقف کردن حمله‌ی قلبی را نیز دارد! از بازسازی دیواره روده تا نابودی سلول‌های سرطانی و کمک به کاهش وزن، فلفل کاین یک ابرماده غذایی است که باید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

_ نعنا فلفلی: نعناع فلفلی یک درمان سنتی محبوب برای تعدادی از بیماری‌هاست. طبق مطالعات انجام شده این گیاه می تواند دارای اثرات آرام‌بخش باشد. نعنا فلفلی می‌تواند گوارش را بهتر کند، درد‌ها را کاهش دهد، و التهاب را از بین ببرد. همچنین ذهن و جسم را آرامش می‌دهد، بوی بد دهان را رفع می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود، و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. تاثیر دمنوش نعناع فلفلی بر دستگاه گوارش کاملاً آشکار است.

_ پونه کوهی: پونه کوهی گیاهی است با برگ‌هایی به رنگ سبز تیره که پوشیده از کرک است و از خانواده نعناع محسوب می‌شود. پونه کوهی خواص آنتی اکسیدانی دارد و به علت تقویت سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت ها، قوی ظاهر می‌شود. همچنین این گیاه در کنترل فشار خون بسیار موثر است.

_ ادویه کاری: ادویه‌ها از جمله موادی هستند که شاید سالیان بسیاری است توسط انسان برای طعم‌دارکردن غذا‌ها مورد استفاده قرارمی گیرند. ادویه علاوه بر این‌که به طعم‌دارکردن غذا‌ها کمک می‌کند، خواص زیادی نیز دارد و بسیاری مواقع به عنوان دارو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادویه کاری به طور قابل ملاحظه‌ای می‌تواند سبب افزایش پروتئینی خاص شود که به طور طبیعی در حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است.

باید به این نکته توجه داشت برای بهره مندی بیشتر از خواص ادویه و گیاهان دارویی بهتر است آن‌ها را به صورت کامل یا تازه خریداری کرده و خودتان در منزل آن‌ها را آسیا و یا خشک کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی متنوع و صحیح برای دوران کرونایی

بیشتر بخوانید: مصرف زیاد نمک باعث چه بیماری هایی می شود؟

بیشتر بخوانید: توصیه‌های یونیسف برای رژیم غذایی سالم در دوران کرونا

بیشتر بخوانید: دیابتی‌ها خطر ویروس کرونا را جدی بگیرند

بیشتر بخوانید: ۱۰ نکته تغذیه‌ای برای بهبود یافتگان کرونا

انتهای پیام/

اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
شادمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
از فردا همین ها هم به لطف واسطه ها چند برابر میشود
Maman
|
Germany
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
بسیار خوب
اپلیکیشن سیگنال
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر