چگونه سیستم ایمنی بدن خود را برای مقابله با ویروس کرونا تقویت کنیم؟

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:قدرت سرایت بیماری و مبتلا شدن به ویروس کرونا در افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند نسبت به سایر افراد ۴۰ درصد کمتر است.

آرش نجیمی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهارداشت: از انجایی که در حال حاضر در روز‌های اوج بیماری کرونا و افزایش مبتلایان به  ویروس کرونا قرار داریم به افراد جامعه توصیه می‌شود تا با تقویت سیستم ایمنی بدن خود بتوانند با این ویروس مقابله کنند.

او افزود:نخستین اقدامی که باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود انجام شود رعایت بهداشت شخصی است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان ادامه داد:از جمله اقداماتی که باید در رعایت بهداشت شخصی صورت بگیرد شست و شوی مکرر دست‌ها و عدم تماس دست با اجزا‌های صورت مانند دهان، بینی و چشم‌ها است.

نجیمی اضافه کرد:رعایت کردن بهداشت شخصی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ۶۵ درصد از مبتلا شدن به ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

او گفت:یکی دیگر از اقداماتی که در زمینه تقویت سیستم ایمنی بدن باید صورت بگیرد استراحت مناسب هر فرد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد:خواب کافی نقش بسزایی در تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن در مواجه با ویروس‌های مختلف ایفا می‌کند و تا حدودی زیادی گلوبول‌های بدن توان مقابله با ویروس‌های مختلفی از جمله کرونا را دارد.

نجیمی گفت: همچنین خواب و استراحت مناسب هر فرد باعث شادابی و نشاط آن فرد نیز خواهد شد که این نشاط باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

او در خصوص نقش تنبلی در کاهش سیستم ایمنی بدن افزود:تنبلی و بی تحرکی نیز علاوه بر ایجاد بیماری‌های دیگری از جمله چاقی، افزایش میزان چربی و بیماری‌های گوارشی باعث کاهش سیستم ایمنی و دفاعی بدن فرد نیز خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:یکی دیگر از اقدامات موثر در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان مثبت گرایی است.

نجیمی اضافه کرد: تاثیر مهم مثبت گرایی بر تقویت سیستم ایمنی بدن فرد بدین گونه است که فرد با مثبت گرایی زمینه ارامش نشاط ذهنی و مغزی خود را در برابر ترس و اضطراب مبتلا شدن به ویروس کرونا محیا می‌کند که این اقدام نقش موثری در افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن انسان ایفا می‌کند.

او تاکید کرد:از جمله اقدامات دیگری که باید در تقویت سیستم ایمنی بدن خود آن‌ها را رعایت کرد استفاده از تغذیه مناسب است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان اضافه کرد: استفاده از مواد غذایی سالمی همچون سبزیجات تازه، پروتئین‌ها و مصرف غلات باعث تقویت سیستم ایمنی بدن انسان خواهد شد.

نجیمی اضافه کرد: استفاده از قرص روی و ویتامین D نیز می‌تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن انسان موثر باشد.

او در خصوص تاثیر سرایت بیماری کرونا به افرادی که سیستم ایمنی بدن ان‌ها قوی است یادآور شد: قدرت سرایت بیماری و مبتلا شدن به ویروس کرونا در افرادی که سیستم ایمنی بدن ان‌ها قوی است ۴۰ درصد کمتر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:باید توجه داشت که تقویت سیستم ایمنی بدن باعث تقویت گلوبول دفاعی (سفید) بدن خواهد شد و افرادی که گلوبول‌های دفاعی بدنشان توان و قدرت لازم را در مواجه با بیناری‌ها ندارد از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند.

نجیمی یادآور شد: از علائم افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند الرژی، زخم‌هایی که بهبود نمی‌یابند، دچار ترس و اضطراب همیشگی هستند و به بیماری‌های زود هنگام از جمله ویروس‌ها و باکتری‌ها دچار می‌شوند است و  سرایت بیماری ویروس کرونا با این افراد بسیار زیاد است.

او تاکید کرد: افراد جامعه می‌توانند با رعایت کردن نکات لازم سیستم ایمنی و دفاعی بدن خود را تقویت کنند همچنین توصیه می‌شود در این ایام اوج بیماری ویروس کرونا بیشتر مواد غذایی طبع گرم در مصرف شود.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد رضا
۱۱:۱۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
عالی بود
ممنون