تعویق المپیک توکیو به نفع ژیمناست‌های ۱۵ ساله شد

تعویق یک ساله المپیک توکیو باعث شد تا ژیمناست‌های ۱۵ ساله شانس حضور در این میدان بزرگ را به دست آورند.

تعویق المپیک توکیو به نفع ژیمناست‌های ۱۵ ساله شدبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام فدراسیون بین المللی ژیمناستیک، با اصلاح مقررات این نهاد جهانی، متولدین سال ۲۰۰۵ قادر هستند که سال آینده در بازی‌های المپیک توکیو شرکت کنند. بر اساس قوانین فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ورزشکاران این رشته برای شرکت در رویداد‌های مهم بزرگسالان شامل المپیک باید حداقل ۱۶ سال داشته باشند یا وارد ۱۶ سالگی شده باشند.

اگر المپیک توکیو امسال برگزار می‌شد، ورزشکاران متولد سال ۲۰۰۵ نمی‌توانستند در آن شرکت کنند، اما اکنون قادر خواهند بود در مسابقات به تعویق افتاده المپیک شرکت کنند.

این تصمیم در تازه‌ترین نشست کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی ژیمناستیک اتخاذ شد.

فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک همچنین تایید کرد که به زودی تاریخ جدیدی برای جام‌های جام‌جهانی و رویداد‌های قاره‌ای که بخشی از فرآیند انتخابی المپیک است اعلام خواهد کرد.

چندین مسابقه ژیمناستیک به دلیل شیوع کرونا لغو یا به تاریخ دیگری موکول شد.

کمیته بین المللی المپیک تایید کرده است که ورزشکارانی که جواز حضور در این رقابت‌ها را کسب کردند سهمیه خود را برای سال آینده در اختیار خواهند داشت.

 فدراسیون بین المللی ژیمناستیک در بیانیه خود گفت تقریبا ۷۵ درصد از ۳۲۴ سهمیه المپیک برای ۲۰۲۰ اختصاص داده شده است.

این فدراسیون افزود: وقتی که شیوع ویروس، کنترل و محدودیت‌های دولت‌ها لغو شود، فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک قصد دارد با همکاری نزدیک با فدراسیون‌های ملی میزبان و اتحادیه‌های قاره‌ای تاریخ‌های جدیدی را برای مسابقات پیدا کند.

این فدراسیون ماه آینده یا ژوئن درباره اینکه آیا کنگره که قرار است ماه اکتبر در آنتالیا برگزار شود، می‌تواند طبق برنامه برگزار شود یا نه، تصمیم گیری خواهد کرد.

"مولیناری" عضو کمیته بین المللی المپیک پس از اتمام نخستین دوره چهار ساله خود در راس فدراسیون جهانی، مجدداً در کنگره شانس خود را برای دوره دوم امتحان خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: 

ژاپن از تعویق رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ چقدر ضرر مالی می‌کند؟

اقدام خیرخواهانه کریستیانو رونالدو برای مبتلایان به کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار