کودکان هم می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند

کودکان هم می‌توانند به ویروس کرونا مبتلا شوند، اما درصدشان با یک دیگر متفاوت است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۳ ماهی می‌شود که ویروس کرونا نه تنها وارد ایران شده، بلکه تمامی جهان را فرا گرفته است، با این حال سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که کودکان، افراد مسن، بیماران قلبی_ عروقی، ریوی ومبتلایان به دیابت بیش از سارین در معرض ابتلا به آلودگی هستند.

متخصصان عفونی مدعی هستند که افراد دیابتی ۲ برابر دیگران در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌گیرند، اما با این اوصاف جای هیچ نگرانی نیست؛ چرا که با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ الی ۳۰ ثانیه، پرهیز از دست دادن و روبوسی و سایر اقدامات دیگر می‌توان با این ویروس مقابله کرد.

حتی طی اخبار منتشر شده از سوی منابع رسمی و معتبر اگر هر ۱ ساعت یک بار دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه بشوییم، به هیچ عنوان به آلودگی مبتلا نخواهیم شد؛ چرا که اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه انتقال ویروس از طریق دستان آلوده است.

ماندن در منزل و پرهیز از تردد‌های غیر ضروری در اماکن شلوغ و پرتردد یکی دیگر از مهم‌ترین راه‌ها جهت مقابله با این ویروس خطرناک و کشنده است که در صورت رعایت شدن سلامت جسمانی و همچنین جان خود و دیگران حتما حفظ خواهد شد.

حال سوال بسیاری از افراد این است که آیا کودکان هم می‌توانند ویروس کرونا بگیرند؟ باید بگوییم بله، کودکان هم می‌توانند عفونی شوند و هم می‌توانند آنرا به دیگران حتی بدون داشتن علائم منتقل کنند؛ بنابراین بایستی فاصله اجتماعی با دیگران و شستشوی دست‌ها را رعایت کنند.

در کشور خودمان هم این امر دیده شده است، پس باید مراقب بود. مطالعات جدید نشان داده است که موارد کووید ۱۹ در کودکان به سختی بزرگسالان نیست، اگر چه در نوزادان سخت‌تر از کودکان است.

حسنی// ۱۱ درصد نوزادان در کشور چین وضعیت بحرانی داشته اند

گفتنی است که در کشور چین حدود ۱۱ درصد نوزادان، ۷ درصد کودکان ۱ تا ۵ سال، ۴ درصد کودکان ۶ تا ۱۰ سال، ۴ درصد کودکان ۱۱ تا ۱۵ سال و ۳ درصد افراد ۱۶ به بالا وضعیت بحرانی داشته اند.

علائم کرونا در بین کودکان و بزرگسالان تقریبا یکی است، اما شاید کمی سبک تر! مراقب سرفه، تب و تنگی نفس باشید. بهترین کار این است که کودکان را تا حد امکان در خانه نگهداشته و فاصله یک و نیم تا ۲ متری را حتما حفظ کنید. در صورتی که کوکان با لج بازی‌ها اصول بهداشتی را رعایت نکردند حتما با توضیحات مفصل به صورت خوش برخوردانه با آن‌ها رفتار کنیدتا با خواسته خودشان به رعایت اصول بهداشتی تشویق شوند.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل عمومی نگرانی اصلی وزارت بهداشت/ ویروس کرونا در اقتصاد بسیار ناعادلانه عمل می‌کند

بیشتر بخوانید: آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به ۷۰۰۲۹ نفر افزایش یافت

بیشتر بخوانید: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به معنی عادی‌سازی شرایط نیست/ اعمال مقررات سختگیرانه‌تر

بیشتر بخوانید: گام دوم فاصله گذاری اجتماعی به معنی عادی‌سازی شرایط نیست/ اعمال مقررات سختگیرانه‌تر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار