در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تونل ضدعفونی کننده فردی در مرکز رشد شهرستان جهرم طراحی و ساخته شد.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  با تلاش هسته فناوران پارسیان از واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد جهرم تونل (گیت) ضدعفونی کننده فردی طراحی و تولید شد.

 ابوذر عفیفی‌پور افزود: این تونل دارای سنسورحرکتی و با طول کم و پاشش به صورت خطی است که باعث جلوگیری از مشکلات تنفسی می‌شود.

او ادامه داد: بدنه آلومینیومی جهت جلوگیری از زنگ‌زدگی، سبکی و قابل حمل بودن، مخازن پلی اتیلن و قابلیت نصب تب‌سنج لیزری از ویژگی‌های دیگر این محصول است.

مدیر روابط عمومی پارک علم و فناوری فارس تصریح کرد: تونل ضد عفونی کننده فوق در دو مدل ویژه اماکن با تردد کم و زیاد طراحی شده است و امکان استفاده در مجتمع های تجاری، اسکله و پایانه‌های مسافربری، بیمارستانها و ساختمان‌های اداری را دارد.

از مهمترین اقدمات انجام شده در پارک علم و فناوری فارس تولید ژل و محلول ضدعفونی کننده سطح و دست توسط تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس بوده است.

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس، با ظرفیت تولید فعلی روزانه ۴۰۰۰ عدد مایع ضدعفونی کننده دست و با توانمندی افزایش این میزان به ۱۵۰۰۰ عدد در روز اقدام به تولید کرده است.

این پارک همچنین با پرداخت تسهیلات از شرکتهای مستقر حمایت می‌کند.

در حال حاضر بیش از ۶ واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس اقلام بهداشتی  از جمله الکل، آب مقطر و گلیسیرینبه در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تولید میکنند که این شرکت‌ها روزانه بیش از ۱۰هزار عدد محلول ضدعفونی کننده در بسته بندی ۱۲۵ سی سی تولید و برای توزیع تحویل سازمان غذا و دارو می‌دهند و در صورت تامین مواد اولیه خصوصا الکل مورد نیاز این واحد‌های فناور و همچنین کسب مجوز‌های لازم توسط شرکت‌های دیگر ظرفیت تولید واحد‌های فناور در پارک علم و فناوری فارس ۵ برابر تولید فعلی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار