مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به منظور ارتقاء بهداشت و حفظ سلامتی نیرو‌های فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) اقدامات ویژه‌ای در حال اجرا است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بندر امام خمینی (ره) یکی از مجتمع‌های بزرگ بندری است که به عنوان یکی از دروازه‌های مهم ورودی کالا‌های اساسی، تمام تلاش خود را برای تدوام فعالیت‌های تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات بندری و دریایی به‌کار گرفته است.

او افزود: به منظور تأمین، حفظ و ارتقای بهداشت و سلامتی نیرو‌های فعال در این مجتمع بزرگ بندری، با اتخاذ تمهیدات ویژه برابر با الزامات و توصیه‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با انتشار این ویروس به مرحله اجرا گذاشته است.

دریس به توزیع گسترده اقلام بهداشتی و وسایل محافظت فردی بین کارکنان و شرکت‌های فعال در این مجتمع بزرگ بندری اشاره کرد و بیان داشت: ۲۲۹ هزار عدد انواع ماسک تنفسی، ۳۱ هزار و ۶۲۸ لیتر الکل طبی ۷۰ درصد، ۱۰ هزار لیتر محلول گندزدا (آب ژاول) و همچنین ۱۸۲ هزار و ۱۱۳ جفت دستکش به این منظور تهیه و در نوبت‌های متوالی بین تمامی کارکنان بخش‌های مختلف اداری و عملیاتی توزیع شد.

این مقام مسئول درخصوص اقدامات کنترلی در مبادی ورودی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) تصریح کرد: کنترل مبادی ورودی و انجام تب سنجی از کلیه نیرو‌های انسانی اعم از کارمندان، کارگران، رانندگان و مراجعین در مبادی ورودی خشکی و دریایی این منطقه ویژه اقتصادی، از جمله این اقدامات به منظور تشخیص به هنگام و انجام اقدامات کنترلی محسوب می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: همچنین با اعزام تیم‌های تب سنجی به اسکله‌ها برای کارگران تخلیه و بارگیری کالا و خدمه کشتی‌ها نیز این کنترل‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با اشاره به گندزدایی روزانه اماکن عمومی اداری و عملیاتی بیان داشت: تیم‌های مرکز HSE این اداره کل در تلاش شبانه روزی خود برای پیاده سازی و اجرای کامل الزامات و توصیه‌های بهداشتی در نوبت‌های متعدد عملیات گندزدایی در بخش‌های مختلف این مجتمع بزرگ بندری را انجام می‌دهند.

او برپایی دروازه گندزدایی خورود‌های سواری در مبادی ورودی مجتمع بندری برای افزایش کنترل و کاستن از خطر انتشار ویروس کرونا نیز از اقدامات مهم در این زمینه برشمرد.

به گفته عادل دریس، اطلاع رسانی گسترده با استفاده از ابزار‌های مختلف در محیط و اتوماسیون اداری با هدف ارتقای آگاهی و آشنایی کارکنان نسبت به پیشگیری از ابتلا به بیمار‌های حاد تنفسی (کووید -۱۹) از دیگر اقدامات این اداره کل هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.