خروج روزانه ۵۰ واگن و ۳۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: با افزایش و تقویت ناوگان جاده‌ای و ریلی، روزانه ۵۰ واگن و ۳۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) خارج می‌شود.

محمد حجار زاده مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: به دنبال تصمیم سازی برای تسریع در خروج کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره) و هم افزایی‌های بین بخشی ایجاد شده، روزانه ۵۰ واگن و نزدیک به ۳۰ هزار تن در بخش جاده‌ای از این بندر بزرگ تجاری خارج می‌شود.

او با اشاره برنامه ریزی خاص انجام گرفته برای اختصاص بنادر، ناوگان، تجهیزات و امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی از جمله گندم افزود: بندر امام خمینی (ره) با توجه به برخورداری از اسکله‌های مناسب، تجهیزات پرقدرت و انبار‌های با قابلیت نگهداری حجم بالای کالا‌های اساسی از جمله بنادر سرآمد به عنوان دروازه ورودی کالا‌های اساسی شناخته شده است.

حجار زاده در ادامه ضمن تأکید بر اینکه تاکنون خوشبختانه در بخش ناوگان ریلی و جاده‌ای مشکلی نداشته ایم، بیان داشت: علیرغم تعطیلات نوروزی با افزایش عرضه ناوگان، کالا‌های اساسی به شکل مطلوبی در هر دو بخش جاده‌ای و ریلی در حال خروج است.

مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اتخاذ هماهنگی لازم بین دستگاه‌های ذیربط و حوزه‌های فرابخشی از جمله؛ گمرک، قرنطینه و ... که در جلسات مستمر و مداوم انجام می‌شود، تصریح کرد: مشکلات بر سر راه خروج کالا‌های اساسی از مبدأ بنادر به سایر نقاط کشور پیگیری و مرتفع خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین برنامه‌ریزی مدون در ستاد، بهره گیری پایانه‌های تخلیه و بارگیری بندر امام خمینی (ره) از تجهیزات پیشرفته و پر قدرت و همکاری بین بخشی دستگاه‌های ذیربط در زنجیره تأمین کالای اساسی را از جمله عللی برشمرد که موجب مطلوب شدن روند تخلیه و خروج کالا‌های اساسی در این بندر شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.