در ۵ روز اول سال ۹۹؛

بیش از ١۶٠ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از تخلیه بیش از ١۶٠ هزار تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) رد روز‌های ابتدایی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: در ۵ روز نخست سال جاری ١۶٠ هزار و ٨٣ تن انواع کالا‌های اساسی مشتمل بر گندم، ذرت، کنجاله و دانه‌ روغنی در این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

او با اشاره به آمادگی کامل تجهیزاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) برای ارائه خدمات دریایی و بندری به انواع کشتی‌های ورودی بیان داشت: ١٨ دستگاه تجهیز پر قدرت ویژه تخلیه و بارگیری محمولات فله در بازه‌ زمانی مذکور به طور شبانه‌روزی موفق به تخلیه کامل ۳ فروند شناور بزرگ حامل کالا‌های اساسی شده‌اند.

دریس با اشاره به اینکه در ۵ روز نخست فروردین ماه، ٧ پست اسکله به تخلیه‌ کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی اختصاص یافته است، افزود: با تداوم ورود کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی به این مجتمع بزرگ بندری و به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در تخلیه این نوع کشتی‌ها، ١٢ پست اسکله برای پهلودهی این کشتی‌ها اختصاص یافته است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)، در ۱۲ ماهه سال ٩٨، بالغ بر ١۵ میلیون تن انواع کالای اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) تخلیه شده که ٢٧ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال ٩٧ نشان می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.