فعالیت اصناف ضروری در خوزستان بلامانع است/ کمبود کالای اساسی وجود ندارد

استاندار خوزستان با بیان اینکه فعالیت اصناف ضروری در استان مانعی ندارد، گفت: مردم نگران تامین کالا‌های اساسی و روزانه خود نباشند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به برگزاری ستاد تنظیم بازار در روز جمعه ۸ فروردین ماه گفت: با توجه به دستورالعمل دولت و اقداماتی که از روز‌های قبل در سطح استان به منظور پیشگیری و قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس صورت گرفته است، تصمیم بر تعطیلی اصناف غیرضروری اتخاذ گردید.

او هدف از اتخاذ این تصمیم را فاصله گذاری بین شهروندان و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری در سطح شهر عنوان کرد و افزود: اما فعالیت اصنافی از جمله؛ نانوایی ها، فروشگاه‌های مواد غذایی، قصابی ها، خوار و بار فروشی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی بلامانع است.

شریعتی اظهار داشت: علاوه بر اینکه فعالیت اصناف مذکور مانعی ندارد، اما موظف به ارائه دستکش یا مواد ضدعفونی به خریداران در بدو ورود به محل شده اند یا مجهز به روشویی برای شستن دست‌ها باشند.

استاندار خوزستان بیان کرد: بحمدالله ذخیره محصولات موردنیاز مردم در انبار فروشگاه‌های موادغذایی کافی است و کالای استراتژیک و اساسی مردم هم به میزان کافی وجود دارد و جای نگرانی به لحاظ کمبود وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان ادامه داد: بنادر استان بخصوص بندر امام خمینی (ره) که در زمینه ورود کالا‌های استراتژیک فعالیت دارد، بیش از ۳ میلیون تن کالا ذخیره سازی شده و بتدریج و به اندازه نیاز بازار در حال توزیع است.

به گفته شریعتی، اعمال محدودیت‌های به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شامل توزیع و عرضه کالا نمی‌شود و از طریق خطوط ریلی، کامیون‌ها و... توزیع کالا روال عادی خود را طی می‌کند.

او اذعان داشت: امکانات ضدعفونی کردن برای خودروها، قطار و بنادر تامین شده و عملیات ضدعفونی و گندزدایی مستمر نیز درحال انجام است.

این مقام مسئول در پایان گفت: این اطمینان را به همه شهروندان و هموطنان می‌دهم که توزیع عرضه کالا‌های اساسی بدون هیچ خللی در حال انجام است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.