راه‌های روستایی خوزستان رخت آسفالت به تن می‌کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از آغاز طرح آسفالت ۲۵۱ کیلومتر راه روستایی در استان با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در آیین بهره برداری از پروژه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح آسفالت ۲۵۱ کیلومتر راه روستایی در استان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال در استان آغاز شد.

او افزود: همچنین امروز ۶ پروژه شامل بهره برداری از ۷۵ دوربین ثبت تخلف با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، نصب ۴۰ دوربین نظارت با اعتباری بالغ بر ۴۰میلیارد ریال، احداث ۵ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با اعتباری بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال، ایجاد ۳ پاسگاه پلیس راه با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال، طرح روکش آسفالت شامل ۱۸۱ کیلومتر، عملیات ۶۵ کیلومتر چیپسیل، طرح ۹۵۰ کیلومتر فوگسیل با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال و طرح روشنایی ۱۲ کیلومتر راه با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهرامی نیا اظهار داشت: بر اساس این طرح ۲۵۱ کیلومتر آسفالت راه‌های روستایی سهمیه استان خوزستان هستند که پیمانکاران این پروژه مشخص شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راهداری قرارداد منعقد شده است و امیدواریم با اتمام این پروژه‌ها حدود ۲ میلیون متر مربع از راه‌های استان لکه گیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های مناسبی در استان داشته باشیم تا بتوانیم جابه‌جایی که در شبکه راه‌ها انجام‌می شود به سهولت و ایمن باشد، تصریح کرد: در سال جاری حدود یک میلیون متر مربع لکه گیری راه‌ها و ۲۴۶ کیلومتر انواع روکش راه نیز در استان انجام شده است.

غلامعباس بهرامی نیا اذعان داشت: در حوزه حمل‌و نقل کار‌های بسیار خوبی انجام شده است و اعتبارات نسبت به ۲ سال گذشته بیش از ۲.۵ برابر افزایش داشته است.

او بیان کرد: طی ۱۱ماهه امسال ۱۲.۵ میلیون تن کالای اساسی از بندر امام حمل شده است و در مجموعه وزارت راه کار‌های سخت افزاری و نرم افزاری خوبی انجام شده تا کالا با سرعت بیشتری از بنادر استان ترخیص شود.

بهرامی نیا افزود: سالانه بیش از ۴۰‌میلیون تن بار از استان خوزستان به سایر نقاط کشور جابجا می‌شود و همچنین این استان با ۲۳ پایانه مسافربری دومین استان کشور است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.