اختلاف ترامپ با فرماندهان آمریکایی درباره پایان دوره ممنوعیت آمد و شد

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است برای پایان دوره آمد و شد و آغاز کار مجدد فعالیت‌های اقتصادی در ایالت‌ها اختیار تام دارد، فرماندهان آمریکایی خود را دارای صلاحیت تصمیم‌گیری در این زمینه می‌دانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری روز گذشته اظهار داشت دولت وی برای بازگشایی نهاد‌های اقتصادی این کشور در سایه شیوع ویروس کرونا طرحی را در نظر گرفته است که به زودی تکمیل می‌شود.

این در حالی است که به نظر می‌رسد فرمانداران ایالتی به دنبال طرح‌هایی هستند که بدون دریافت اطلاعات از دولت ترامپ، فعالیت‌های اقتصادی را از سر بگیرند.

۹ ایالت در سواحل غربی و شرقی آمریکا روز دوشنبه گفتند که برنامه ریزی برای بازگشایی آهسته فعالیت‌های اقتصادی و لغو قوانین باقی ماندن در خانه را آغاز کرده اند که با تکمیل این برنامه ها، فعالیت‌های اقتصادی به طور کامل بازگشایی خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا فرمانداران حق این را دارند که بدون اجازه دولت تصمیم به بازکردن مدارس و مشاغل تعطیل شده را بگیرند گفت وی اختیار نهایی را دارد. او اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا دستور تعطیل شدن را داد. ما قصد داریم با ایالت‌ها همکاری کنیم.

او ضمن موفق بودن تدابیر فاصله گذاری اجتماعی، اعلام کرد آمار جانباختگان ویروس کرونا در این کشور در یک سطح قرار گرفته و افزایش نداشته است.

ویروس کرونا تاکنون بیش از نیم میلیون آمریکایی را مبتلا کرده است و جان بیش از ۲۲ هزار نفر را گرفته است. این ویروس علاوه بر ایجاد بحران اقتصادی در آمریکا، باعث تعطیلی سفر‌های اساسی و مشاغل ضروری نیز شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار