پیروزی قاطع بایدن در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ویسکانسین

جو بایدن با ۶۵ درصد آرا در برابر ۲۹ درصد آرای برنی سندرز، در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت ویسکانسین به پیروزی رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا هیل، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در انتخابات مقدماتی ایالت ویسکانسین موفق شد برنی سندرز، دیگر نامزد دموکرات و سناتور ایالت ورمونت را قاطعانه شکست دهد.

بایدن در حالی پیروزی قاطعانه در ویسکانسین را به دست آورده است که این ایالت طی یک هفته گذشته با بحران شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

بایدن با ۶۵ درصد آراء در برابر ۲۹ درصد آرای سندرز به پیروزی رسید. انتخابات این ایالت نیز همانند ایالت آلاسکا از طریق پست صورت گرفت.

شکست سندرز در ویسکانسین جای تعجب نداشت چرا که طبق نظر سنجی‌های هفته‌های گذشته بایدن از بخت بالایی برای پیروی در این ایالت برخوردار بود. از سوی دیگر، پیروزی بایدن تغییر چندانی در وضع او ایجاد نمی‌کند، زیرا او در انتخابات ایالات دیگر نیز موفق به شکست سندرز شده بود.

ویسکانسین ۸۴ نماینده انتخاباتی دارد.

چند روز پیش برنی سندرز اعلام کرد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کناره‌گیری می‌کند. این سناتور آمریکایی در بیانیه‌ای از تعلیق کارزار خود برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خبر داد. او در پیامی توئیتری نوشت: «امروز من پویش انتخاباتی‌ام را متوقف کردم، اما در حالی این پویش به پایان رسیده است که مبارزه برای برقراری عدالت ادامه دارد.»

او همچنین اعلام کرد که از جو بایدن طی انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت می‌کند.

پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از تلاش برخی دموکرات‌ها برای کناره‌گیری سندرز از رقابت‌های انتخاباتی خبر داده و اعلام کرده بودند برخی از افراد نزدیک به برنی سندرز، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در حال رایزنی برای انصراف او از ادامه حضور در رقابت انتخاباتی آن هم به نفع جو بایدن شدند.

با کنار رفتن سندرز، در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد رقابت اصلی میان بایدن و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار