رفیعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی در برخی مناطق

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارش در برخی استان‌ها احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن وجود دارد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق خبر داد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی بارش در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق، شمال غرب، غرب، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز به شکل رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد تگرگ ادامه دارد.

وی افزود: در استان‌های خراسان جنوبی، غرب خراسان رضوی، شمال شرق استان تهران و ارتفاعات سمنان بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن و در مناطق مرتفع لغزندگی وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: روز چهارشنبه در مناطق جنوبی کشور همچون تنگه هرمز، بخش‌های شرق و مرکز خلیج فارس، بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق و مناطق مستعد تگرگ ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز پنج شنبه بارش‌ها به شرق و مرکز کشور می‌رسد، گفت: روز پنج شنبه به سبب افزایش دما در نوار شمالی کشور احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و افزود: اواخر وقت پنج شنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب، ابتدا بارش این مناطق را در بر می‌گیرد و به تدریج این سامانه دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شرق و شمال شرق کرمان را در بر می‌گیرد.

به گفته رفیعی، روز شنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی بارش سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال کرمان، اردبیل و زنجان از این بارش‌ها بهره مند می‌شود.

آسمان تهران بارانی می‌شود

رفیعی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب افزایش ابر، رگبار باران و گاهی وزش باد برای تهران پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان حداکثر دمای تهران را ۱۶ درجه سانتی گراد و حداقل دمای فردا صبح ۷ درجه بالای صفر اعلام‌کرد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار