کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سامانه جدید بارشی در راه است

ضیاییان گفت: با ورود سامانه جدید بارشی از اواسط روز چهارشنبه در برخی نقاط کشور بارش خواهیم داشت.

صادق ضیاییان مدیر کل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی مناطق خبر داد و گفت: امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب، حاشیه البرز و شمال شرق بارش باران انتظار می‌رود.

وی عمده بارش امروز را مربوط به استان‌های فارس، کرمان و خراسان جنوبی دانست و افزود: با توجه به شدت بارش در این استان‌ها احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه وجود دارد.

ضیاییان ادامه داد: روز سه شنبه عمده بارش محدود به استان‌های شمال شرق، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سامانه جدید بارشی از اواسط روز چهارشنبه وارد کشور می‌شود، بیان کرد: روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی برای استان‌های جنوبی فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش باران، وزش باد، رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی عمده بارش‌های روز پنج شنبه را مربوط به استان‌های مرکزی و شرقی و شمال غرب اعلام کرد و افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز پنج شنبه در استان خراسان جنوبی بارش‌های حجیمی انتظار می‌رود که با این وجود احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

 پیش بینی بارش پراکنده در آسمان پایتخت

ضیاییان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی امشب و فردا برای تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد و موج بعدی بارش اواخر وقت روز پنج شنبه وارد پایتخت می‌شود.

مدیرکل مرکز پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان با اشاره به اینکه روز سه شنبه خنک‌ترین دما را طی چند روز گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: دمای تهران از روز سه شنبه به بعد مجدد کماکان افزایشی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار