در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها

نقشینه گفت: فردا در برخی استان‌ها به سبب شدت بارش شاهد آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌ها هستیم.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز برای استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب، نقاطی از جنوب شرق، شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود. ضمن آنکه برای استان‌های ساحلی شمالی دریای خزر بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز دوشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب، نقاطی از جنوب شرق، شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در مناطقی از مرکز رگبار باران پیش بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: روز سه شنبه بارش در نیمه شرقی کشور همراه با کاهش نسبی دما خواهد بود و برای برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش باران در برخی مناطق خبر داد و گفت: روز چهارشنبه از سمت جنوب در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، بتدریج کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه گستره بارش به شرق و مرکز می‌رسد، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز پنج شنبه علاوه بر استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان گستره بارش به شرق، مرکز، غرب و شمال غرب می‌رسد.

به گفته نقشینه، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز دوشنبه دریای خزر و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است.

این کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: امروز در جنوب آذربایجان شرقی و غربی، جنوب و مرکز اردبیل، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی یزد، فارس، نیمه شمالی و غرب کرمان و روز دوشنبه در نیمه جنوبی فارس، شرق بوشهر، نیمه غربی و مرکز کرمان، غرب هرمزگان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال آبگرفتگی معابر، بالاآمدن آب سطح رودخانه‌ها و لغزندگی جاده‌های مواصلاتی وجود دارد.

آسمان تهران بارانی است

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: از امروز تا روز سه شنبه در برخی ساعات بویژه بعدازظهر و شب هنگام افزایش ابر، گاهی رگبار باران و احتمال رعد و برق وجود دارد.

وی در پایان بیشینه امروز دمای تهران را ۲۰ درجه، شمیرانات ۱۹ درجه سانتی گراد و کمینه فردا صبح تهران ۴ درجه و مهرآباد ۸ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز سه شنبه دمای تهران کاهش می‌یابد و از چهارشنبه روند دما افزایشی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ن ازسالهای گذشته ک اصلا نمیگفتین سیل امدمردمو کشت ن ازحالا کی هیمیگیدسیل میادوما نمیبینیم ک سیل بیاد!!!
آخرین اخبار