برداشت گیاهان دارویی از مراتع جنوب کرمان ممنوع شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: با توجه به شیوع کرونا و احتمال انتشار آن از طریق حضور مردم در مراتع به منظور جمع آوری و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی مرتعی، هر گونه برداشت و فروش این گیاهان در جنوب کرمان ممنوع است.

ممنوعیت برداشت گیاهان دارویی از مراتع جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، صدور هر گونه مجوز برداشت از گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی مرتعی در جنوب کرمان ممنوع است. ‏

ا‌و با اشاره به اینکه چندین نوع از انواع گیاهان دارویی و خوراکی در مراتع جنوب کرمان می‌روید، افزود: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتشار آن از طریق حضور مردم در مراتع به منظور جمع آوری و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی مرتعی، هر گونه برداشت و فروش این گیاهان در جنوب کرمان ممنوع است.

احمدی تصریح کرد: تنوع اقلیمی در این منطقه موجب شده است این منطقه زادگاهی برای رویش صد‌ها گونه گیاهی شود که نقش مهمی در کمک به معیشت مردم منطقه دارد، اما، چون مشخص نیست که افراد بهره بردار از تهیه و توزیع، ناقل ویروس هستند یا خیر، توصیه‌ها بر این اساس است که از تهیه و توزیع گیاهان دارویی و خوراکی جلوگیری شود.

او افزود: یگان حفاظت از منابع طبیعی جنوب کرمان به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در مراتع هستند و در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز گیاهان دارویی و خوراکی با افراد متخلف برخورد قانونی خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه روستاییان ذینفعان اصلی مراتع هستند، خواستار همکاری لازم آن‌ها با مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان شد و گفت: مردم هر گونه برداشت غیرقانونی و تصرف اراضی ملی را به شماره ۱۵۰۴، کد امداد جنگل و مرتع اعلام کنند تا ضمن برخورد قاطع و قانونی با متخلفان، از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های جنگلی و مرتعی منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار