۱۰۵ واحد صنعتی راکد در آذربایجان‌شرقی به مدار تولید بازگشت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره فعالیت سه هزار و ٨٠٠ واحد تولیدی صنعتی و رتبه چهارم کشوری استان از این نظر، گفت: در سال گذشته و در راستای رفع موانع تولید و با اقدامات صورت گرفته، ۱۰۵ واحد راکد صنعتی در استان فعالیت خود را دوباره آغاز کرده و به مدار تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،حبیب امین زاده رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی روز پنج شنبه در بازدید از واحد‌های صنعتی کاوه سودا و آسافلوت مراغه اظهار داشت: همچنین در سال گذشته مشکلات یک هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در زمینه‌های تسهیلات بانکی، بدهی‌های قبلی و تقسیط رفع شد و به چرخه تولید بازگشتند.

او به پتانسیل‌های شهرستان مراغه و استان در زمینه تولید شیشه اشاره کرد و افزود: ۲ واحد تولیدی بزرگ شیشه در آذربایجان شرقی فعال است که در سال گذشته ۶۰ درصد از تولیدات شیشه‌های آینه و رفلکس خود به میزان ۳۰۰ هزار تن و به ارزش ۶۲۰ میلیون دلار را به خارج از کشور صادر کرده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در سال جهش تولید به افزایش ظرفیت تولید واحد‌های استان اشاره کرد و گفت: افزایش ۲۵ درصدی صادرات غیرنفتی و رسیدن به رقم ۴ میلیارد دلار، از مهمترین برنامه‌های سالجاری است که امیدواریم با برنامه ریزی و حمایت‌های عملی از واحد‌ها این امر تحقق یابد.

امین زاده به بیماری کرونا ویروس و تاثیر آن بر واحد‌های تولیدی و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: تولید کارخانجات استان بدون تعطیلی و با رعایت تمامی مسایل و موارد بهداشتی و پروتکل فاصله گذاری اجتماعی ادامه داشته است.

او گفت: همچنین اصناف استان با رعایت تمامی موارد و با در نظر گرفتن موارد اشاره شده در سامانه سلامت فعالیت می‌کنند و نظارت دقیقی از سوی سازمان بر نحوه فعالیت آن‌ها صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: با فعالیت مستمر کارخانجات مورد نیاز در زمینه بیماری کرونا، استان آذربایجان شرقی از اسفند ماه سال گذشته موضوع جهش تولید را در اولویت قرار داده است.

اوگفت: مشکلی در تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز در ماه مبارک رمضان امسال نداریم و براساس جمعیت کالا‌های اساسی از جمله برنج، شکر، قند و گوشت در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.