فرمانده سپاه عشایر فارس:

کرونا در عشایر فارس مشاهده نشده است

فرمانده سپاه عشایر فارس گفت: با تلاش و اقدام پیشگیرانه تاکنون بیمار ابتلا به ویروس کرونا در جامعه عشایر فارس گزارش نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ عیسی افسری فرمانده سپاه عشایر فارس در شیراز اظهار کرد: بعد از آغاز و همه‌گیر شدن کروناویروس در دو حوزه پیشگیری، توجیه کمک به آسیب دیدگان و افراد کم برخوردار جامعه عشایری از طریق ۱۷۰ پایگاه مقاومت عشایری انجام‌شده است.

او تصریح کرد: راهکار‌های پیشگیرانه شامل ضدعفونی، گند‌زدایی در مراکز تجمع قشلاق، کلینی‌های نگهداری دام و نیز مراکز عمومی عشایر ساکن و نیمه ساکن توسط پایگاه‌های عشایری عملیاتی و اجرایی شده است.

فرمانده سپاه عشایر فارس بیان کرد: با هماهنگی گرو ه‌ها، تشکل‌های مردمی، ۵۲ گروه جهادی زیرمجموعه سپاه عشایر پایگاه مقاومت و نیز جوانان عشایر در سطح استان فارس و شهرک‌های عشایر نشین حومه شیراز مبادرت به اجرای رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌ویژه در کوچ عشایر بهاره اقدام شد.

افسری افزود: راه‌اندازی ۵ کارگاه تولیدی به همت پایگاه‌های مقاومت عشایری با تولید و توزیع بیش از ۵۰ هزار ماسک و ۱۵ هزار جفت دستکش با حضور ۱۰۰ نفر در ۲ نوبت از دیگر فعالیت‌های سپاه عشایر در مقابله با ویروس کرونا است.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا چه تأثیری بر روند زندگی عشایر گذاشته و کدام بخش از جامعه هدف آسیب بیشتری وارد کرده است، گفت: به علت تورم، کاهش قیمت دام، اشتغال بسیاری از دامداران عشایر را به‌واسطه خرید و فروش محصولات دامی و نیز کارگران فصلی دچار آسیب شده‌اند.

فرمانده سپاه عشایر فارس اضافه کرد: به منظور تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه، همه پایگاه‌های مقاومت برای شناسایی و نیز احصاء خانواده‌های آسیب‌دیده و کم برخوردار جامعه عشایری بسیج شده و تاکنون بیش از ۲ هزار خانوار با ۱۰ هزار عائله اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری و بوسیله خیران و معتمدین عشایری با شماره‌حساب‌هایی که تعیین‌شده اقدام به جمع‌آوری وجوه نقدی می‌کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار