سیل ۲۰ میلیارد تومان خسارت به منطقه شهداد وارد کرد

فرماندار کرمان برآورد اولیه از میزان خسارت سیلاب به شهداد را حدود ۲۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی بابایی  به میزان خسارات ناشی از بارش‌های ۲۴ ساعته گذشته در شهرستان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: سیل دیشب حدود ۲۰ تا ۷۰ درصد به مناطق کشاورزی، آب و مسکن شهداد خسارت وارد کرده است.

او افزود: بر اثر بارش باران شب گذشته و جاری شدن سیل در منطقه شهداد کرمان ۱۲۰ دام سبک و ۱۱ دام سنگین تلف شدند.

فرماندار کرمان گفت: در اثر وقوع سیل ۲۰ تا ۸۰ درصد به مزارع جو، گندم، یونجه و کلزا در منطقه شهداد خسارت وارد آمده است.

بابایی تصریح کرد: بارش باران شب گذشته و جاری شدن سیل در منطقه شهداد موجب خسارت ۳۰ تا ۷۰ درصدی خطوط انتقال و کانال‌های آب شده است.

او گفت: سیل باعث خسارت ۴۰ تا ۱۰۰ در صدی ۲۲ رشته قنات در روستاهای شهداد شده همچنین در اثر جاری شدن سیل ۹ حلقه چاه کشاورزی نیز پر شده است.

فرماندار کرمان با اشاره به خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی در شهداد یادآور شد: سیلاب موجب وارد آمدن خسارت به ۶۰ واحد مسکونی شده که واحدها نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

او ادامه داد: سیلاب موجب وارد شدن خسارت به ۳۰ منزل در روستای امیرآباد و ۱۵ خانه روستایی در همت‌آباد شده است ضمن اینکه خساراتی به ۳۰ روستا در اندوهجرد وارد شده است.

بابایی به حجم خسارات وارده به روستای جهر اشاره کرد و گفت: در پی سیل شب گذشته آب و برق روستاهای جهر و کشیت قطع شده که برای حل این مشکل سه ژنراتور سیار و تانکرهای آب در منطقه مستقر شده است.

بابایی یادآور شد: بر اساس برآوردهای اولیه در اثر بارش باران و جاری شدن سیل حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت به شهداد وارد شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.