نیاز به خون در خوزستان جدی است/ بیماران چشم انتظارند

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: نیاز به خون در استان جدی است، لذا از واجدین شرایط اهدای خون می‌خواهیم به پایگاه‌های فعال مراجعه نمایند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعزیز فقهی مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به کمبود خون در پی شیوع کرونا ویروس و ترس مردم از اهدای خون، گفت: برای دعوت از مردم برای اهدای خون اطلاعیه‌هایی صادر شده و از همه ادارات و ارگان‌ها نیز تقاضا کرده‌ایم برای اهدای خون مراجعه کنند.

او با بیان اینکه همچنان به پشتوانه اهدای خون نیازمند هستیم، اظهار داشت: با وجود مراجعه مردم برای اهدای خون در این ایام، همچنان با کمبود خون مواجه هستیم و به گروه‌های خونی مختلف نیاز داریم.

فقهی با اشاره به نیاز بالای بیماران به دریافت خون تازه، ادامه داد: در خوزستان علاوه بر نیاز خون برای عمل‌های الکتیو و اورژانسی، بیماران تالاسمی نیز مقدار زیادی از خون مصرفی استان را به خود اختصاص داده‌اند. بیماران تالاسمی به خون تازه نیاز دارند و برای ادامه حیات این افراد باید به طور مستمر خون مورد نیاز این بیماران تهیه شود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان بیان داشت: البته عمل‌های جراحی الکتیو لغو شده است و برای تامین خون جراحی‌های اورژانسی مشکلی نداریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.