معاون میراث فرهنگی تهران:

کلیسای سرکیس مقدس تهران تعیین حریم می‌شود

ادیب زاده گفت:کلیسای سرکیس (سارکیس) مقدس از آثار معماری اوژن آفتاندلیانس که در بهمن‌ماه سال ۹۸ در فهرست آثار ملی قرار گرفت تعیین حریم می‌شود.»

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ادیب زاده معاون میراث فرهنگی تهران بابیان اینکه حریم کلیسای سرکیس پیشتر در قالب یک پروژهٔ مطالعات حریم، توسط مشاور به‌طور کامل مطالعه و تعیین‌شده است، اظهار کرد:کلیسای سرکیس (سارکیس) مقدس از آثار معماری اوژن آفتاندلیانس واقع در تقاطع خیابان کریمخان و نجات الهی (ویلا) که در بهمن‌ماه سال 98 در فهرست آثار ملی قرار گرفت تعیین حریم می‌شود.

او افزود:برای تدقیق حریم کلیسا بازدید میدانی به‌صورت پلاک به پلاک از ساختمان‌های مجاور کلیسا توسط کارشناسان این معاونت نیز صورت گرفته و پرونده آن آماده طرح در شورای ملی ثبت و حریم است.

معاون میراث فرهنگی تهران ادامه داد: یکی از اهداف ما در سال ۹۹ تعیین حریم آثار ثبت ملی شده در سال‌های گذشته است.

ادیب زاده گفت: کلیسای سرکیس مقدس که بزرگ‌ترین کلیسای تهران است، دارای ابعادی به طول ۳۶/۵ متر و عرض ۱۷/۸ متر با پلان بازیلیکا تک ناوی است که بر روی صف‌های کم ارتفاع بناشده و با در نظر گرفتن امانت خانه‌های دو طرف محراب در سمت شرقی بنا و راهرو ورودی اصلی، در سمت غربی بنا، کلیسا از داخل دارای پلان صلیبی‌شکل است. دیوار‌های خارجی بنا با سنگ مرمر سفیدرنگ و دیوار‌های داخلی و سقف با گچ پوشانده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار