معاون صنایع دستی استان تهران خبر داد

بررسی پرونده ورامین به عنوان شهر ملی شیشه

حیدری گفت:پرونده شهرستان ورامین با توجه به کارگاه‌های فعال شیشه و حضور هنرمندان برجسته در رشته‌های آبگینه و شیشه به عنوان شهر ملی شیشه مورد بررسی است.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،پروانه حیدری معاون صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه ملی شدن شهر‌ها و روستا‌ها در راستای برندسازی، معرفی و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی شهرستان‌های استان تهران انجام می‌شود،اظهار کرد:ثبت ملی شهر‌ها و روستا‌های استان تهران موجب می‌شود یک عزم همگانی و مدل مشارکتی با هم‌افزایی هنرمندان صنایع‌دستی و مسئولان شهری در تحقق جهش تولید در سال ۹۹ صورت پذیرد.

او افزود:تولیدات آبگینه بخش اعظمی از صادرات صنایع دستی در استان تهران را در سال ۹۸ به خود اختصاص داده است که می‌توان با انجام یک کار برنامه ریزی شده شرایط رشد صادرات در رشته آبگینه را فراهم کنیم.

معاون صنایع دستی استان تهران  بیان کرد:با توجه به کارگاه‌های فعال شیشه و حضور هنرمندان برجسته در رشته‌های آبگینه و شیشه در شهرستان ورامین پرونده این شهرستان به عنوان شهر ملی شیشه جهت ارائه در شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع‌دستی در حال تهیه و بررسی است.

حیدری گفت:بیش از ۲۰ کارگاه فعال صنایع دستی در رشته‌های شیشه فوتی، نقاشی روی شیشه و تراش شیشه در شهرستان ورامین در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار