رائفی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ابتذال در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی مانند آن تمامی ندارد

خانه‌نشینی مردم علی‌رغم پیامد‌های مثبتی که در سلامت جامعه دارد، ممکن است بازخوردهای منفی در فضای‌ مجازی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویترینی برای هرچه زیباتر نشان دادن زندگی است، دنیای مجازی که با تبرش یک نفس به زندگی واقعی آدم‌ها دست درازی می‌کند و در جنگی روانی فاتح اراضی ذهنی انسان است. ذات فضای مجازی علی‌رغم نکات مثبتش تیغ را به رگ و ریشه فرهنگ نجابت و ... می‌کشد و هر چه رو به جلو پیش می‌رود اصل کارکرد دنیای مجازی به فرع تبدیل می‌شود و نسخه‌ای جهانی برای به نمایش گذاشتن زندگی پوشالی است. اینستاگرام دنیای بی در و پیکری است که بخشی از مخاطبان آن فقط یک عدد هستند و موجودیت خارجی ندارند.

در این بین برخی دیگر نیز به اصطلاح ما ایرانی‌ها شاخ اینستاگرام شده‌اند. از جمله مواردی که آدم را می‌تواند شاخ اینستا کند، یک: نشان دادن زندگی لاکچری هر چند که خودت انتهای فِقارت باشی، دو: سِت کردن لباس‌ها باهم و اگر متاهل هستید سِت کردن لباس با همسر محترم و به نمایش گذاشتن انواع و اقسام دلبری‌ها و. سه: به رُخ کشیدن غذا‌های آنچنانی و نشان دادن هرچه هنر یک کدبانوی اینستاگرامی که شاید فرجی برای مجرد‌های مجلس اینستاگرام باشد. البته اگر این موارد حائز اهمیت در راستای شاخ شدن اینستاگرام را هم در نظر نگیریم صفحاتی هستند که به‌دور از چشم مسئولان به صورت منشوری و ۲۴ ساعته در اینستاگرام فعالیت می‌کند. به نحوی که برخی از آن‌ها تا نهایت ابتذال رفته و باز هم دور از چشم مسئولان ذیربط فضای مجازی و ارتباطات فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

ابتذال در اینستاگرام تمامی ندارد؛ عملیاتی روانی که بر خلاف میل خانواده‌ها عمل می‌کند


بیشتر بخوانید:  سخنان رهبر معظم جمهوری اسلامی در رابطه با تفریحات جوانان


هیچ آدم عاقلی کلید خانه‌اش را دست دزد نمی‌دهد

در همین راستا، علی اکبر رائفی پور، کارشناس و استاد رسانه در گفتگو با خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کنترل و نظارت بر صفحات فضای مجازی اظهار کرد: بخشی از پاسخ پیرامون نظارت بر شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام فنی است و بحثی دیگر این است که اساسا کشور‌ها تحت چه استاندارد‌هایی مخاطبان خودشان را در اختیار طراحان و مالکان نرم افزار‌های فعال در فضای مجازی قرار می‌دهند؟! شما زمانی به یک شرکت فرانسوی، آمریکایی و ... مجوز حضور در کشورتان را می‌دهید که قوانین مربوط به کشور را هم را رعایت کند. در واقع وقتی فرد یا گروهی بخواهد چه در ایران و چه در دیگر کشور‌های جهان محصولی را ارائه دهد، عقل این را می‌پذیرد که شروط و قوانین یک کشور را در دستور کار خود قرار دهد، حال چه یک رستوران و شرکت اقتصادی باشد و چه شرکت‌های شبکه‌های مجازی.

ابتذال در اینستاگرام تمامی ندارد؛ عملیاتی روانی که بر خلاف میل خانواده‌ها عمل می‌کند

این محقق و کارشنای رسانه‌ای؛ افزود: شما این را می‌دانید که میزان نفر-ساعت حضور هر ایرانی در جهان بسیار بالاست، یعنی ۷۰ تا ۸۰ میلیون جمعیتی که در ایران وجود دارد را نمی‌شود با دیگر کشور‌ها جهان مقایسه کرد، چراکه حضور جوانان ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسیار پررنگ‌تر از سایر کشور‌های جهان است و این سودی چند برابر برای پذیرفتگان فضای مجازی محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۹ مصرف اینترنت نسبت به تلویزیون در دنیا پیشی گرفت و در همین ایام شیوع بیماری کرونا در تحقیقی که استرالیایی‌ها انجام دادند شما شاهد بودید که حجم مصرفی اینترنت ایران نسبت به دیگر کشور‌های در گیر کرونا، رشد چشمگیر داشت و در جهان اول بود.

ابتذال در اینستاگرام تمامی ندارد؛ عملیاتی روانی که بر خلاف میل خانواده‌ها عمل می‌کند


بیشتر بخوانید: ایران بالاترین میزان مصرف اینترنت در جهان را دارد


وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که ایران جوان‌ترین جامعه را در دنیا دارد، گفت: امروزه هر کدام از این جوانان به فرض پسر که در سن ۱۴ یا ۱۵ سالگی به بلوغ می‌رسند و در کنار نظارت نیاز به آموزش و رژیم مصرف اینترنت و البته در نظر گرفتن اقداماتی برای تسهیل امر ازدواج و تشکیل خانواده دارد. اما متاسفانه جوان از سن بلوغ تا سنی که ازدواج می‌کند در شرایطی قرار می‌گیرد هیجانات جنسی اش دائم در حال تحریک است بی آنکه پاسخ معقولی برای آن اندیشیده شده باشد.

رائفی پور ادامه داد: در مسئولین نگاهی عجیب و غریب به فضای مجازی وجود دارد، چراکه مسئولان ما سر دعوای انتخاباتی و رأی آوردن نسل جوان کشور را قربانی می‌کنند و به جای اینکه روند زندگی جوانان را با ساخت مسکن، ایجاد شغل و... تسهیل ببخشند، با وعده برداشتن برخی محدودیت‌ها از فضای اینترنتی که طبعا باید بابت آن محدودیت دلیلی منطقی وجود داشته باشد، جوانان را در شبکه‌های اجتماعی بی دَر و پیکر رها می‌کنند.

رائفی پور افزود: به این باور دارم که اگر مسائل اخلاقی و یا بی بند و باری مد نظر آقایانِ است. اینستاگرام از توییتر خیلی کثیف‌تر است، برای همین هم است که کاربران اینستاگرامی در توییتر دوام چندانی نمی‌آورند. کما اینکه اخیرا یکی از شاخ‌های اینستاگرامی به توییتر آمد، و نه تنها از او استقبال نشد، بلکه مورد عتاب کاربران توییتری قرار گرفت و دوباره به اینستاگرام برگشت.

وی با اشاره به حضور شبکه نفوذ در جریان اقبال جوانان به شبکه‌های اجتماعی، بیان کرد: از نگاه شبکه نفوذ به جذب جوانان به فضای مجازی اصلا نباید غافل شد. هیچ آدم عاقلی کلید خانه‌اش را دست غریبه، آن هم نه هر غریبه‌ای بلکه آنجا که این فرد دزد هم باشد، و به تعبیری دیگر هیچ فرد عاقلی فضای کشورش را در اختیار فضای مجازی که بر روی این کنترل ندارد نمی‌گذارد. شما می‌دانید که صاحب اینستاگرام، فیس بوک و واتس اپ صهیونیست است و اگر نگاهی به صحبت‌های نتانیاهو در جلسه هِیرینگ کنگره آمریکا داشته باشید، در آن جلسه نتانیاهو به طرف آمریکایی می‌گوید، راه مقابله با ایران دست من است و برای اینکه بخواهید ایران را نابود کنید، از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای است؛ (با بمب و موشک نمی‌توانید)، و اول باید سبک زندگی لاکچری را بین آن‌ها رواج دهید، خانه‌های استخر دار بورلی هیلز را نشانشان دهید.

رائفی‌پور ادامه داد: البته این لاکچری بازی نه فقط برای خانه بلکه در دیگر ساحت‌های زندگی هم وجود دارد و جزو خطرناک‌ترین کارکرد‌های فضای مجازی به شمار می‌رود، تغییر سبک زندگی و جابجایی ارزش‌ها و قبح شکنی از مقدسات و... اذهان عمومی ایرانیان علی الخصوص جوانان و نوجوانان را خدشه دار کرده و این طیف به شدت در معرض خطر قرار دارد.

رائفی پور یادآور شد:، اما اینکه چرا برخی مسئولان ما محکم بر دسترسی آزاد این شبکه‌ها ایستادند جای سوال دارد؟ به خدا هلند هم که یکی از آزادترین کشور‌ها در دنیا است، این کار را نمی‌کند.

رائفی پور بیان کرد: من باورم نمی‌شود که من و شما این مسائل را بفهمیم و مسئولان امر این نکات را ندانند، راستش انسان ذهنش به این سمت می‌رود که نکند جریان نفوذی در داخل، قصد راندن کشور به سراشیبی سقوط را دارد!

وی ادامه داد: اینستاگرام یک شبکه جهانی است، اما واقعا برای ما ایرانی‌ها بُعد جهانی دارد؟ ما در اینستاگرام در فضای فارسی محدود هستیم و هیچ وقت به شکل تخصصی به صفحات خارجی‌ها توجه نکرده‌ایم و با آن‌ها مراوده‌ای نداشته ایم. بلکه در فضایی محدود مشغول فعالیت هستیم دقیقا شبیه تلگرام (بر خلاف توییتر که مراودات جهانی پر رنگ‌تر است)؛ حال این سوال پیش می‌آید ما که در فضای فارسی محدودیم چرا نباید نرم افزار خودمان را داشته باشیم؟

رائفی پور با اشاره به اینکه در کشورمان هم برنامه‌ای مشابه اینستاگرام داریم، ادامه داد: ما خودمان هم می‌توانیم برنامه‌ای مانند اینستاگرام و تصویر محور داشته باشیم. همانطور که نمونه داخلی آن را هم داریم، اما یا از آن حمایت نمی‌شود و یا معرفی درستی در بین مردم نشده است. در واقع ما بابت کوچ مردم به نمونه داخلی آسیب خاصی نمی‌بینیم.

وی به کارکرد اقتصادی اینستاگرام اشاره کرد و گفت: یکی از شگرد‌هایی که عده‌ای مقابل محدود کردن برخی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام قرار دارد، محوریت اقتصاد است، در واقع عده‌ای به عمد آنقدر مقاومت می‌کنند تا مردم در آن شبکه مستقر شده و معیشتشان به آن گره بخورد و کارکرد و مزیت اقتصادی بیابد و با بستن آن ضربه به اقتصاد مردم وارد شود، مثل کسب و کار‌های اینترنتی که این روز‌ها بازار آن داغ شده است، اما باید پرسید که چرا گذاشتید این همه شغل ایجاد شود و الان نتوانید آن را جمع کنید؟ آیا این طبیعی است؟

رائفی پور افزود: مگر چندی پیش امکانات فنی کشور را در اختیار تلگرام قرار ندادند؟ چرا نباید این حمایت‌ها از یک سرویس دهنده داخلی صورت گیرد.

درآمد دولت با تجارت صفحات اینستاگرامی گره خورده است

وی اظهار کرد: البته خوب است بدانید اقتصاد دولت هم با همین صفحات مجازی گره خورده و دولت از این صفحات درآمدی چند هزار میلیاردی بدست می‌آورد. برای همین است که در مقابل فیلتر کردن ینستاگرام می‌ایستد، اما اساسا سعی چندانی برای رفع فیلتر توییتر نمی‌کنند، چون توییتر، متن محور است و اصطلاحاً اینترنت خور نیست. این اینستاگرام است که با بارگذاری و دانلود عکس و فیلم حجم اینترنت کشور را می‌خورد و باعث درآمد وزارت ارتباطات از طریق فروش اینترنت به مردم می‌شود.

رائفی پور در پایان گفت: یک فضایی درست شده است که کلی آدم راضی پای سفره آن نشسته اند، از جوانانی که وقت خودشان را در صفحات مجازی می‌گذراند و خانواده‌ها از آن بی‌خبر هستند، تا آن مسئولی که به هر طریقی می‌خواهد رای همین جوان‌ها را بدست بیاورد و این صفحات مجازی برای او کارکرد تبلیغی و البته درآمد دارد.


بیشتر بخوانید: فقدان شبکه ملی اطلاعات و ناتوانی در مدیریت اینترنت رایگان ناامنی روانی ایجاد می‌کند


ابتذال در اینستاگرام تمامی ندارد؛ عملیاتی روانی که بر خلاف میل خانواده‌ها عمل می‌کند
در همین مدت یک ماهه قرنطینه خانگی کرونایی بازخورد‌های اینستاگرام بالا رفتنه است و این خانه نشینی فوایدی هم برای شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته است. البته در این شبکه نمی‌شود صفحات مجاز و غیر مجاز را از هم تفکیک کرد، اما می‌شود فرهنگ استفاده همان جمله معروف نشست‌خا و همایش‌ها را به مردم گوشزد کرد تا خدایی ناکرده فلان خواننده، فلان بازیگر و فلان شاخ اینستا در زندگی شخصی شما اثر نگذارد.

از حق نگذریم مسئولان ذیربط برای رسیدگی به این بخش از فناوری و تکنولوژی کشور هم آنچنان دست روی دست نگذاشتند و برنامه‌های بومی و صفحه‌ای صددرصد شبیه اینستاگرام تولید کرده و به گفته خودشان اینستاگرامی بومی‌سازی شده ارائه دادند، تا تا نظارت بیشتر بر روی صفحات داشته باشند، تا هر فیلم و عکس غیر اخلاقی و منشوری در آن منتشر نشود. اما به گفته یکی از رسانه‌های ایرانی و طبق آن چیزی که چند وقتی است در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد نه تنها ابتذال در اینستاگرام انتها ندارد و دست ناظران ایرانی را بسته است، بلکه برنامه مشابه ایرانی آن هم فضایی شبیه عشوه‌گری‌های اینستاگرام پیدا کرده در کنار سرگرمی‌ها و فیلم‌های آموزشی به بستری برای ترویج بی بند و باری، تجمل‌گرایی و... تبدیل شده است.

ابتذال در اینستاگرام تمامی ندارد؛ عملیاتی روانی که بر خلاف میل خانواده‌ها عمل می‌کند

فضایی که الحق مجازی است و اگر کنترل نشود همین مَجاز بودن آن تیغ به رگ و ریشه فرهنگ، نجابت و ... ایرانی می‌کشد. تیغی که باید پیش از آن گِره زیرساخت‌های امنیتی و زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات کشور را باز کند تا در سال جهش تولید به جای فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی بین المللی، شبکه‌های بومی خودمان را ارتقا دهد و در پی جذب مخاطب و اعتمادسازی بین مردم کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Safary
۲۰:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
استاد رائفی پور عالین❤
Iran (Islamic Republic of)
بیزار از چپ و راست،فقط انقلابی
۱۹:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
استاد رائفی پور خدا حفظت کنه که همیشه حرف حق رو میزنی ولی فقط تخریب و توهین میشنویی .استاد تو دل قلب ما جا داری .و خدا با توست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاملا درست و منطقی میگه
Germany
نجمه
۲۲:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدا بر استاد رایفی پور که بی هراس از هجمه ها از حق دفاع می کنه و از همه ابروش در دفاع از حق و روشنگری جوانان گذشته و به معنای واقعی یک انقلابی شجاع بیزار از چپ و راست است
Iran (Islamic Republic of)
بایرام باقالی
۱۹:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
علی اکبر رائفی پور عشقه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۹:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
واقعا استاد رائفی پور کارش خیلی درسته❤
Singapore
میلاد
۱۴:۵۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دم رائفی پور گرم که بی پرده حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون.لطفا بیشتر با استاد مصاحبه کنین.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۳۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر دولت گرین کارتی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در جواب دوستانی که میگند فیلتر باید بشه؛ دوستان خبر دارید که برای تولید مشروبات الکلی هم از آب استفاده میشه؛ مسئولین لطفا آب رو هم بببندن . ممنونم

بردار راهش فیلتر نییییست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت نفوذی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبرنگار محترم
اگر واقعا این تصاویر مربوط به روبیکا یا هر پیام رسان داخلی است لطفا پیگیری کنید تا شاید به گوش رهبری برسد و نتیجه را به مردم اطلاع دهید. در برنامه های مختلف تلویزیونی مدام تبلیغ این اپلیکیش می شود. ما منتظر پیگیری شما هستیم.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
عالی
۰۰:۱۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش میکنم با اقای رائفی پور بیشتر مصاحبه کنید
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۰۰:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا دمتون گرم، خیلی مصاحبه خوبی بود، مرسی که با استاد مصاحبه کردین
Iran (Islamic Republic of)
یه نوجوون
۲۲:۱۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عرضم به حضورتون که سانسور اینستا نتیجه ای نداره چون این جریان با فیلتر شکن ادامه پیدا میکنه ...
ریشه در جای دیگس...
باید مشکل از ریشه حل شه ...
وقتی جوون نتونه از راه درست بره متمایل و یا بعضا مجبور میشه به راه غلط تن بده ...
و این نتیجه ی اینه که ما راه درست رو تسهیل و تبیین نکردیم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ابتذال چیه............
آگهی میزارن برای فحشا!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایشون اول صفحه اش در اینستا ببندد بعد بقیه هم شروع میکنند
رطب خورده منع رطب کی کند
Turkey
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایشون صفحه ندارند
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۸:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای فیلتر جان خودت اینیستا را فیلتر کن جوانانمان خراب شدن رفت
Iran (Islamic Republic of)
MR
۰۴:۱۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مثلا با فیلتر شدن کار درست میشه خب از فیلتر شکن استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
حداقل میدونیم دیگه ازاد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ابولفضل
۱۶:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خيلي زور داره كه مردم به رسانه هاي حكومتي اهميت نميدن
حالا مزدوراي رژيم از جمله اين اصطاد! ميخوان بجاي جوابگويي به فساد و كوتاهي رژيم، صداي عدالت خواهي مردم رو ساكت كنن
ديگه چنبار مردم بايد بگن كه نميخوان اين فيلترو؟
ماهواره قطع شد؟
وايبر قطع شد؟
توييتر قطع شد؟
تلگرام قطع شد؟

البته تلاش اين مزدورا براي از دست ندادن شغل قابل احترامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم شغل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
داداش دلار چند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
انتخاب خودتون بود این رائفی پور گفت به این دولت رای بدید این میشه
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۶:۳۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
این شبکه های انحرافی و ضایع در واقع مجاز majaaz نیستند بلکه واقعا مجازmojaaz هستند تا هر بلایی که می خواهند و ميتوانند بر سر جوانان مملکت بیاورند البته با راهنمایی ویاری بی دریغ دولتمردان تربیت شده غربیها و صهیونیستها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینستاگرام اومد حیا و شرم رفت آبرو رفت دین و ایمان و اعتقاد رفت بجاش تجملات و لوکس و بی بند و باری و فساد و بی اخلاقی اومد..عزیزان انقدر نگید آدم باید ظرفیت داشته باشه من یک دبیر هستم بهترین و با ایمان ترین دانش آموزانم هم به انحراف کشیذه شدن..خانواده ها فرزندانشان رو رها کردن..مادر و پدری که از صبح تا شب از شب تا صبح سرشون تو گوشیه غیر از این انتظاری نیست..متاسفانه مادر و پدر با طرز تفکر به اصطلاح روشن فکریشون فرزندانشان رو به ابتذال گرفتار کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبرنگار محترم
اگر واقعا این تصاویر مربوط به روبیکا یا هر پیام رسان داخلی است لطفا پیگیری کنید تا شاید به گوش مسئولان برسد و نتیجه را به مردم اطلاع دهید. در برنامه های مختلف مدام تبلیغ این اپلیکیش می شود. ما منتظر پیگیری شما هستیم.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مشکل همون مسولینن که این فاضلابو را تو فرهنگ و اخلاق کشور رها کردن با رای خود بعضا همین تیپ افراد اومدن سوار کار و ظاهرا تا ریشه دین و اسلام و انقلابو نظامو در نیارن ول کن نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنون از استاد به خاطر صحبت های با ارزششون ابتذال خیلی بیشتر از اینها شده این شبکه های مجازی همه رو عوض کردن وقتی دورو برمون رو نگاه میکنیم یه چیزهایی عادی شده که قبلا این طوری نبود بعضی ها اعتراض میکنن که از این راه کسب درامداما چه درامدی پول پرمیکنن تو شکم یک عده بلاگر بی هنر که پول تبلیغ میگیرن خدا خودش کمکمون کنه که بتونیم راه درست و از غلط تشخیص بدیم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
پیام رسان های ایرانی خیلی قوی کار میکنن از جمل هپیام رسان گپ تماس صوتی دارد تماس تصویری دارد قابلیت لایو در کانال و گروه دارد اما مسئولین نمیخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان دنبال کردن چهارتا خواننده مجاز یا برنامه صدا وسیما در اینستاگرام کجاش تخریب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه که فقط خواننده های مجاز یا برنامه های صداسیما رو دنبال نمی کنن. خیلیا به دنبال صفحات مبتذل هستن و این تخریب میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینستاگرام با اون همه ابتذال تو دسترس کوچیک و بزرگ بدون محدودیت هست اونوقت شما بگی برنامه صدا و سیما دنبال میکنن .مثل اینکه خوابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان با این وضعی که اینستا داره یوتیوب خیلی بهره ازش ولی فیلتره . نمیدونم عزیزان کی میخوان یه حرکتی انجام بدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه کسی گفته این اتفاقات به دور از چشم مسولین هست؟!
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۳:۴۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشا از استاد رائفی پور بیشتر استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ممنونم با ایشون مصاحبه کردید. امیدوارم ایشون رو بیشتر تو رسانه ها ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اینستا و بقیه رو کنترل جدی نمی کنید؟ جرات نداریم برا بچه‌هامون گوشی بخریم !!
Germany
محمد
۱۲:۲۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فیلتر شه
هم مستهجن هست هم سلبریتی ها خود نمایی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الکی، همچون میگی، آیا برنامه دارید جز فیلتر کردن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کو گوش شنوا حالا آقای رائفی پور هرچی از این ایده ها بده مسئولین به جای اصلاح ایشون رو تخریب میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه تلگرام و توییتر که فضای فساد توشون کمتره فیلترن ولی اینستا فیلتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اخه طبق گفته بعضی ها توییتر برای خواص نه مردم عادی!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
از باشگاه ممنونیم که با ایشون مصاحبه کرد این مصاحبه هارا بیشتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر رائفی پور که حرف دل مردم رو میزنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی واضح است که اینستاگرام بسیار مخربتر از برنامه‌هایی مانند تلگرام، توییتر و یوتیوب است. نصف ملت دارند تشویق به بی‌حجابی، فحشا و انواع مختلف از معضلات فرهنگی میشند. علت اصلی اینکه ایستاگرام فیلتر نمیشه اینه که فعالیت سیاسی کمتری در آن به نسبت تلگرام، توییتر و یوتیوب میشه!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایسنتاگرام آندولوس هست برای خودش از اونم بدتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشا هرچه زودتر اینستاگرام فیلتر کنید این برنامه مبتذل ومستهجن را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینستاگرامو فیلتر کنید مثل تلگرام بعدش بازار فیلتر شکنا رو داغ میکنید.........چرا میزنید جاده خاکی.....ببندش آقا....فیلترش کن......فیسبوک.....یوتیوب ......توییتر....تلگرام فیلتر کردید........اصن چرا واتس اپ و اینستا فیلتر نیست.....من اعتراض دارم.......گوگل باید فیلتر باشه....یاهو مسنجر چند سال هنوز فیلتر نشده......ابتذال آخه تا کجا........هر چی که آمریکا ساخته باید فیلترکرد.....ما میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سپاس فراوان بخاطر مصاحبه با استاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای مثلا محقق
یه تحقیق کنین ببینین چرا جوانان ایرانی بیشتر به شبکه های اجتماعی علاقه دارن؟
تفریح داریم؟
امکانات داریم؟
پول سفر داریم؟
چرا سرتو کردی زیر برف؟!
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۲۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببخشبد شما و امثالهم فقط همین رو بلدید؟ تفریح داریم ؟ فلان داریم؟ چون نداریم باید گناه کنیم ؟ باید تمدن خودمونو فراموش کنیم ؟ قطعا به شما تفریح رو اشتباه تعریف کردن اونی که شما مد نظر داری تفریح نیست بی بند و باری و بفرج است
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۱:۳۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان پرسه زدن تو فضای مجازی برای شما تفریح تعریف تفریح رو چی میدونی شما؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اون آمار رشد مصرف اینترنت در دوران کرونا گویا خیلی جالب هست. چون با حرف شما الان در اکثر کشور ها مردم تو خونه قرنطینه ی اجباری اند چه تفریحی دارند مثلا!!! ، ؛پس از این نظر تو سطح یکسانی قرار داریم بنابراین علت اصلی جای دیگه است، البته این هایی که گفتین درسته اما علت اصلی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
قدیم این چیزا نبود روستا بود روستایی ها شادی و لبخند و جنب و جوش و شغل و درآمد نداشتن؟؟؟؟ ! شاد بودن روحیه روستایی قدیم معروفه!!!! نه فقط الان پرخوری شده متعاقبا معده کش اومده و چاقی داره از پا درمی آره باید معده رو بای پس و کوچک کرد با جراحی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اتفاقا ایرانی ها یک کاری رو که خوب بلد اند تفریح کردن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو اپارات هم بعضی از فیلما مورد دارن
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۰:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی بود، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بخدا همه ی نوجوان های امروزی دارن بدبخت میشن .جای تاسفه .چرا ی کاری نمیکنین ؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
شاختی اینستاگرام دیگه شورشو درآوردن فقط نمیدونم چرا تلگرامو فیلتر کردن چون در مقابل اینستا هیچه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
معتقدم این یک حرکت خوب و انقلابی از طرف سایت شما بود و امیدوارم مسئولان توجه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
وای جی سی لطفا توروخدا جون هرکی دوست داری از سنجش یه مصاحبه بگیرید و درباره نظام قدیم هم بپرسید که آیا بودجه بندی ماهم تغییری میکنه یا نه؟ایا اون ۲۰ درصد برا مام حذف میشه یا نه یا چی؟ بخدا میخوایم درس بخونیم الان سردرگمیم لطفااا اخه الان وقت حذف چیزی نیست ما برای اون فصلا کلی وقت گذاشتیم اینجوری ک نمیشه یهو بگن برا جدید حذفه چون سوالات مشترک پس برای قدیمم ممکنه طرح نشه، توروخدا از سنجش دقیق بپرسید باو اصلا سوالات و سنجش هر نظام جدا باشه بخدا ما به پای نظام جدید داریم میسوزیم...جون عزیزت پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه چه ربطی به موضوع داشت؟ حالته خوشه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته ""حاضر ""درست هست که بنده اشتباه ""حاظر"" تایپ کردم در کامنت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعد از حمله های چند روز اخیر به ایشون خوشحال شدم یک خبرگزاری پیدا شد بیطرف با ایشون یک گفتگویی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ضمنا باز دوستان اهل فن it بیشتر میتونن توضیح بدهند؛ اما وقتی شما محبوب ترین نرم افزار اجتماعی که تلگرزام باشه رو فیلتر میکنید؛ فیس بوک و توئیتر رو فیلتر میکنید؛ که همه جزو محبوب ترین ها هستن؛ و بعد مردم مجبور میشن از فیلتر شکن ها استفاده کنن؛ که حجم مصرف رو به خودی خود بالا میبره؛ دیگه به این نمیشه گفت مصرف؛؛؛؛ میشه مصرف اجباری بخاطر دور زدن فیلتر؛ شما که ببیشتر از من اطلاع دارید؛ برای بار هزارم میگم حاظر هر کجا هر نقطه یا هر زمان دیگه ای با شما در مورد فرهنگ جامعه و انحرافات و چرایی آن بحث کنم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب رائفی پور ضمنا بخاطر اینکه چند نفری در جاده شمال به تهران قاچاق می کنن ؛ جاده رو نمی بندند؛؛ میدونی که چی میگم؟؟
کنترل می کنن؛ ولی نمی بندند؛ باز هم حاظرم باهاتون هر جا هر زمان روی آنتن زنده بحث کنم در مورد فرهنگ و انحراف اخلاقی جامعه و چرایی آن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خودت رو دست بالا گرفتی!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رائفی پور عزیز بنده با فروش محصولات خانگی خودم مانند شیرینی و صنایع دستی چند جوان درامد محدود ولی مناسبی دارم؛ اگر شما آن درامد را پرداخت میکنید بنده ؛ ایستاگرام را فیلتر کنید. اگر با احترام با شما صحبت می کنم بخاطر شخصیت خودم هست نه شخصیت شما؛ حاظرم در هر مکان و زمان که شما صلاح بدانید مقابل دوربین های زنده با شما در مورد فرهنگ مملکت و انحراف اخلاقی جامعه و چرایی آن با شما بحث منطقی و علمی و فلسفی داشته باشم کنم. علی هستم فوق لیسانس پیراپزشکی که کاری در زمینه خودم پیدا نکرد؛ حالا هم که با فکر خودم تونستم کاری بکنم شما بگیر ببندش؛ تلگرام رو که فیلتر کردید ؛ تقریبا یک سال الی دو سال کار من رو به عقب بردید؛ اینستا گرام رو هم فیلتر کنید. ممنونم از شما
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۱:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بزرگوار ایشون یک محقق هستند و فقط نظرشون رو که از تحقیق کردن هست را بیان میکنند و در هیچ قسمت از دستگاه های دولتی نفوذ ومنسب ندارند که بتونن شبکه اجتماعی رو فیلتر کنند کلید دست یکی دیگست.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۸:۴۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دوست عزیز، متعجبم از شما، شما هنوز بدیهیات یک کسب و کار را نمی دانید، کجای دنیا بر اساس یک اپلیکیشن کل کسب و کارشان را قرار می دهند؟ جریان ورودی سازی در هر کسب و کار می بایست از کانال های متعدی صورت پذیرد که یکی از آنها می تواند شبکه اجتماعی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
تورو خدا فیلتر کنید بنیان خانواده ها رو بهم زده حیا از بین رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
فقط فیلتر
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۹:۰۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینترنت رایگان درقرنطینه خوب بود ولی بعضی هاازان باواردشدن به سایت های غیراخلاقی استفاده حزن انگیزی داشتندوبازبودن اینستاهم گویاپروزه براندازی نرم اخلاقی و دین است که وزیرمربوطه بایدپاسگوباشد