رشد ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از رشد ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به پارسال در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهم‌ترین بنادر کشور در زنجیره تامین کالا و یکی از بنادر کانونی برای کالا‌های اساسی به ویژه غلات با اتکا بر دانش فنی بومی و توان داخلی در تعمیر و نگهداری تجهیزات تخلیه و بارگیری کالا موفق شده است نقش کلیدی خود را در تامین کالا‌های اساسی کشور ایفا کند.

او با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی حجم تخلیه و بارگیری کالا نسبت به پارسال افزود: در پی این افزایش، با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بهره‌گیری از بالاترین روش‌های نگهداشت در تجهیزات، اتکا به توان تخصصی داخلی و شرکت‌های دانش ‌بنیان توانستیم گلوگاه‌ها و مشکلات فرآروی فرآیند تعمیر و نگهداشت تجهیزات تخلیه و بارگیری رفع کرده و آماده به‌کاری مجموعه تجهیزات این مجتمع بزرگ بندری را ۸۵ درصد ارتقا دهیم.

دریس اتخاذ روش‌های نوین و علمی مطابق با آخرین استاندارد‌های جهانی در تعمیر و نگهداری ادواری و لحظه‌ای تجهیزات استراتژیک را علیرغم افزایش ساعات عملیاتی تجهیزات در طول شبانه روز را از عوامل ارتقای آماده به کاری تجهیزات مذکور عنوان کرد.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)،   تا نیمه نخست فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۱۶۰ هزار تن کالای اساسی با بهره گیری از توان عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک در این مجتمع بندری تخلیه و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.