نیازمندی اتحادیه اروپا به نیم تریلیون یوروی دیگر

رئیس صندوق نجات مالی حوزه یورو از نیازمندی اتحادیه اروپا به نیم تریلیون یوری دیگر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خیرگزاری رویترز، رئیس صندوق نجات مالی حوزه یورو گفت اروپا نیازمند دست کم ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر از سازمان‌های اتحادیه اروپاست تا احیای اقتصاد خود را بهبود ببخشد.

«کلاوس رگلینگ» مدیر عامل این صندوق که ریاست سازمان مدیریت مکانیسم ثبات اروپا را نیز عهده دارد است، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» گفت: ساده‌ترین راه ساماندهی چنین پولهایی، از طریق کمیسیون اروپا و بودجه اتحادیه اروپا خواهد بود.

وی به این روزنامه ایتالیایی گفت: من می‌خواهم بگویم که در مرحله دوم، ما دست کم به ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر از مؤسسات اروپایی نیازمند هستیم؛ اما این (مقدار) می‌تواند بیشتر باشد.

رئیس صندوق حوزه یوروی اتحادیه اروپا گفت: برای همین امر، ما نیازمند آن هستیم که با فکری باز، در خصوص ابزار‌های جدید گفتگو کنیم. البته باید از ظرفیت مؤسسات موجود به خصوص کمیسیون اروپا و بودجه اتحادیه اروپا استفاده شود؛ چرا که این کاری ارزانتر است.

گفتنی است این سخنان پس از آن بیان می‌شود که بعد از شیوع همه گیری ویروس کرونا، اتحادیه اروپا با بسته‌ای به ارزش نیم تریلیون یورو موافقت کرد. وزرای دارایی اتحادیه اروپا در تاریخ نهم آوریل با شبکه‌هایی ایمن برای حاکمیت ها، کمپانی‌ها و افراد به ارزش ۵۴۰ میلیارد یورو موافقت کردند.

آن‌ها همچنین موافقت کردند حوزه یورو که صندوق بین المللی پول پیش بینی می‌کند امسال بخاطر شیوع کرونا در ۷.۵ درصد رکورد فرو رود، نیازمند پول‌هایی برای بهبود و احیای خود خواهد بود؛ اما آن‌ها در خصوص اینکه چقدر نیاز است و چگونه باید این کار انجام شود، نظرات متفاوتی داشتند.

همچنین قرار است سران اتحادیه اروپا نشستی را در تاریخ ۲۳ آوریل از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر به انجام برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار