در ماه مبارک رمضان؛

قیمت گوشت قرمز در اهواز ثابت می‌ماند

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز از ثبات قیمت گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان در اهواز ثابت می‌ماند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، البرز کریمی مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز درخصوص وضعیت قیمت گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان گفت: زایش مناسب، وفور دام و روند کاهش مصرف مواد پروتئینی ناشی از شیوع بیماری کرونا سبب ثبات قیمت مواد پروتئینی در بازار شده شده است و این وضعیت در ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

او روند مصرف گوشت قرمز در یک سال اخیر را کاهشی عنوان و بیان کرد: گوشت گوساله و گوسفندی در اهواز به اندازه کافی در ماه مبارک رمضان روانه بازار خواهد شد و قسمت آن افزایش نمی‌یابد.

کرونا مصرف گوشت در اهواز را کاهش داد

کریمی درخصوص میزان مصرف گوشت قرمز اهواز اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها، هتل‌ها، تالار‌های عروسی، مجلس‌های ترحیم و شادی و محدودیت تردد‌ها منجر به کاهش ۳۰ درصدی مصرف گوشت قرمز در این کلانشهر طی ۲ ماه اخیر شد.

به گفته مدیرعامل کشتارگاه صنعتی دام اهواز،   این کاهش مصرف گوشت در ۲ ماه گذشته منجر به نیمه تعطیلی کشتارگاه صنعتی اهواز نیز شده است.

او با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی قیمت گوشت گوساله و کاهش ۵ درصدی بهای گوشت گوسفندی در یک سال گذشته تصریح کرد: خوشبختانه التهاب در بازار مواد پروتئینی کاهش یافته و قیمت‌ها روند نزولی را تجربه کرده‌اند.

با کشتار غیرمجاز دام برخورد می‌شود

کریمی با اشاره رواج کشتار غیرمجاز دام سبک و سنگین به خصوص در ورودی شمالی اهواز از برخورد دستگاه قضایی و شورای سلامت خوزستان با پدیده کشتار غیرمجاز دام تقدیر کرد.

او با اشاره به اینکه کشتار غیرمجاز در فضای غیر بهداشتی سلامت مردم را در به خطر می‌اندازد و پیامد‌ها و مخاطرات شیوع ویروس کرونا را نیز خواهد داشت، گفت: برخی فریب ارزانی گوشت را از کشتار غیرمجاز می‌خورند و از پیامد‌های آن غافل هستند ضمن آنکه صنعت کشتارگاهی کشور را با خطر ورشکستگی رو به رو می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.