اتاق فرد مبتلا به کرونا چگونه باید باشد؟

فرد مبتلا به کرونا باید در اتاقی با شرایط ویژه بماند تا هرچه سریع‌تر بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود ۳ ماهی می‌شود که ویروس کرونا افراد زیادی را در جهان مبتلا کرده است؛ به گونه ای که برخی از شدت این بیماری فوت کرده اند و برخی دیگر هم بدون داشتن هیچ علامتی بهبود یافته اند.

اما افرادی هم هستند که بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، خانه نشین شده اند و برای بهبودی در قرنطینه هستند؛ به همین دلیل رعایت یک سری نکات بهداشتی توسط آنان یا پرستارانشان ضروری است.

فرد مبتلا به کرونا باید در اتاقی که تهویه مناسب دارد استراحت کند و به طور مرتب با باز و بسته کردن پنجره مانع تجمع ویروس در اتاق آلوده شود.

فردی که از بیمار مراقبت می‌کند باید حتما از ماسک استفاده کند تا خود به ویروس کرونا مبتلا نشود، همچنین قبل و بعد از تماس با فرد بیمار دست هایش را با آب و صابون  بشوید.

از آن جایی که ویروس کرونا قدرت شیوع زیادی دارد، بسیاری از افرادی که به آن مبتلا می‌شوند، باید به مدت ۱۴ روز در خانه بمانند و از تردد در اماکن شلوغ بپرهیزند تا به این روش مانع انتقال ویروس کرونا شوند.

متخصصان عفونی و کادر درمانی بیمارستان‌ها مدعی هستند که ویروس کرونا در مراحل اولیه به صورت سرفه و گلو درد است که در ادامه ممکن است فرد مبتلا تب داشته باشد، در ضمن هر گلو درد یا سرفه و تنگی نفسی نمی‌تواند از علائم کرونا باشد، بلکه احتمال زیادی دارد فرد دچار آنفلوانزا یا سرماخوردگی شده و یا آلرژی داشته باشد.

توصیه می‌شود که حتما افراد مبتلا به کرونا برای مصرف غذا از ظروف جداگانه استفاده کنند و مراقبان آنان نیز قبل و بعد استفاده از سرویس بهداشتی حتما تمامی سطوح را ضدعفونی کنند.

کادر درمانی بیمارستان‌ها مداوم تکرار می‌کنند که افراد بعد از مشاهده علائم شبیه کرونا به سرعت به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و با ماندن در خانه و استراحت وضعیت خود را بهبود بخشند. اما در صورتی که شدت علائم افزایش یافت حتما برای حفظ سلامتی شان مراجعه به مراکز درمانی را در اولویت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: چه کسانی باید آزمایش کرونا بدهند؟ / نقش والدین در جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان/ میوه‌ای که به تنظیم خواب شبانه کمک می‌کند

بیشتر بخوانید: نتیجه موفقیت‌آمیز یک دارو در درمان آزمایشی بیماران کرونا/ کنکور ۹۹ با توجه به شیوع کرونا نباید برگزار شود/ چطور ماسک خانگی درست کنیم؟

بیشتر بخوانید: فوت کرونایی در دانشجویان علوم پزشکی نداشتیم/ اقساط وام دانشجویی و شهریه خوابگاه دریافت نمی‌شود

بیشتر بخوانید: نتیجه موفقیت‌آمیز یک دارو در درمان آزمایشی بیماران کرونا/ کنکور ۹۹ با توجه به شیوع کرونا نباید برگزار شود/ چطور ماسک خانگی درست کنیم؟

بیشتر بخوانید: تمدید اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا اول تیر/ ارزیابی وسع بیمه‌شدگان از یک ماه به ۱ روز کاهش پیدا کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.