مدیرجمعیت هلال احمر لرستان:

اقلام غذایی ماه رمضان بین نیازمندان لرستان توزیع می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه در ماه رمضان اقلام غذایی بین نیازمندان لرستان توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه در ماه رمضان اقلام غذایی بین نیازمندان لرستان توزیع می‌شود گفت: اقلام بهداشتی برای بیماران خاص در استان تهیه شده است.

صارم رضایی اظهارداشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن برخی افراد، با همکاری سپاه، کمیته امداد و برخی ارگان‌های استان اقلام غذایی تهیه شده که بین افراد آسیب دیده و نیازمند توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه غذایی تهیه شده شامل برنج، روغن، ماکرونی، سویا، رب گوجه و... است افزود: ارزش ریالی این مواد غذایی حدود ۵۳ میلیون تومان است که بین افراد نیازمند و آسیب پذیری که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان یکی دیگر از برنامه‌های جمعیت هلال احمر لرستان را توزیع اقلام بهداشتی بین بیماران خاص برشمرد و عنوان کرد: یکی از کار‌هایی که در ماه رمضان انجام می‌شود توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده بین افراد آسیب پذیر و بیماری خاص است.

رضایی با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های مختلفی از سوی جمعیت هلال احمر لرستان در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود بیان کرد: سرکشی از ایتام با همراهی کمیته امداد، حمایت پزشکیار درصورت نیاز، تهیه و توزیع اقلام حمایتی و مواد غذایی بین نیازمندان از جمله برنامه‌هایی است که در ماه رمضان انجام می‌شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با فعالیت اعضای جوانان، داوطلبان و امدادگران هلال احمر استان در پی شیوع ویروس کرونا در استان نیز گفت: با شیوع این ویروس ۳۵ ایستگاه غربالگری در مبادی ورودی و خروجی استان مستقر و با همکاری دو هزار و ۶۰۰ نیروی عملیاتی کار غربالگری از ۸۶۰ هزار نفر انجام گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: نیرو‌های امداد و نجات در سطح استان لرستان از هفدهم اسفند ماه ۹۸ تا شانزدهم فروردین ماه امسال هفت هزار و ۴۱۲ عدد ماسک، هزار و ۸۲ ژل ضدعفونی، ۴۵۳ گان و هزار بطری الکل بین مردم توزیع کردند.

رضایی بیان کرد: اعضای داوطلبان هلال احمر استان نیز تا ۱۵ فروردین ماه امسال ۱۷ هزار و ۴۳۱ عدد ماسک معمولی، ۹ هزار ژل ضدعفونی کننده، ۹ هزار و ۵۷۳ پک و بسته بهداشتی، هزار و ۲۲۱ سد و بسته معیشتی بین افراد نیازمند و آسیب دیده توزیع کردند.

او در رابطه فعالیت‌های آموزشی انجام شده در بحث پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا نیز اظهارداشت: در بحث آموزش نیز ضمن تهیه و توزیع بروشور، پوستر، اینفوگراف، کلیپ، فیلم و موشن گراف، آموزش‌های غیر حضوری و اخذ آزمون از ۲۲۰ نفر از افراد مشارکت کننده در طرح‌های غربالگری نیز انجام گرفت.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار