دیپلمات چینی: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند برای چین گردن کلفتی و قلدری کند

سفیر چین در انگلیس با انتقاد از اتهام‌زنی‌های آمریکا به پکن درباره موضوع شیوع کرونا تاکید کرد دوران دیپلماسی کشتی‌های جنگی تمام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، لیو شیائومینگ، سفیر چین در انگلیس، به اتهام‌زنی‌های واشنگتن علیه پکن در خصوص بحران همه‌گیری ویروس کرونا واکنش نشان داد.

او گفت: دولت چین در این باره شفاف بوده است و خیلی زود اقدامات لازم را برای مقابله با همه گیری این ویروس آغاز کرد.

سفیر چین در انگلیس ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی برای همکاری برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: «اتهام‌زنی» و «قلدرمأبی» فقط باعث تنش و شکاف بین کشور‌ها می‌شود.

شیائومینگ که در کنفرانس خبری تلفنی با شماری از اعضای مجلس اعیان انگلیس صحبت می‌کرد، افزود: «آمریکا فکر می‌کند می‌تواند برای چین گردن کلفتی و قلدری کند. آن‌ها فکر می‌کنند می‌توانند به جهان زورگویی کنند. اگر سازمان بهداشت جهانی طبق خواسته آن‌ها (آمریکایی‌ها) عمل نکند، بلافاصله کمک‌ها و حمایت‌ها از این سازمان را متوقف می‌کنند. آن‌ها از این سازمان می‌خواهند که مدام از چین انتقاد کند. این رویه درست نیست.»

او در ادامه اظهاراتش اقدامات و رفتار آمریکا در قبال چین را به جنگ‌های استعماری قرن نوزدهم تشبیه کرد و گفت: «برخی از سیاستمداران و بعضی از افراد می‌خواهند نقش پلیس جهانی را بازی کنند. دیگر دوران دیپلماسی کشتی‌های جنگی تمام شده است. آن دوران که چین نیمه استعماری بود و جامعه نیمه فئودال داشت، به پایان رسیده است.»

سفیر چین افزود: مدام گفته می‌شود اطلاعات نادرستی درباره مخفی‌کاری ادعایی دولت چین در خصوص ویروس کرونا وجود دارد و گفته می‌شود که چین دشمن آمریکاست، اما این مطالب واقعیت ندارد. اگر آن‌ها چین را دشمن خود می‌دانند، سخت در اشتباهند.

شیائومینگ همچنین گفت: «من گمانه‌زنی‌های زیاد و اطلاعات نادرستی درباره مخفی کاری چین می‌شنوم و اینکه چین چیز‌هایی را پنهان می‌کند، اما این درست نیست. دولت چین کاملا شفاف بوده و به سرعت اطلاعات خود را در اختیار کشور‌های دیگر قرار داده است.»

او افزود: چین بلافاصله پس از اطلاع از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی را در جریان این موضوع قرار داد و هفت روز بعد، اطلاعات خود را در اختیار مسئولان آمریکایی نیز قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
سید فروزان
۲۰:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بزرگ‌ترین اشتباه چین مانند ایران خرید اوراقه قرضه امریکا بوده و همینطور چین بالی دو هزار میلیارد از ذخیره ارزیش را دربانکهای امریکایی سرمایه گذاری ، بخاطر همین هم در برابر لات بازیهای امریکا کم میاورد ،
اما ایران ما که چهل سال است در جنگ هستیم با امریکا با کدام عقل اقدام به عمل اشتباه کرده ، با عقل اصلاح طلبان
آخرین اخبار