نکونام: باشگاه‌ها نباید ضرر کنند

در گزارش زیر گفت‌وگو با جواد نکونام؛ اولین کسی که در فوتبال ایران که می‌خواهد بخشی از دستمزد خود را به دلیل تعطیلی لیگ ببخشد را می‌خوانید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که بازیکنان و مربیان لیگ‌برتر درباره کاهش میزان دستمزد خود به خاطر تعطیلی رقابت‌های لیگ‌برتر سکوت کرده‌اند، جواد نکونام سرمربی فولاد به صراحت می‌گوید اگر لیگ‌برتر برگزار نشود، بخشی از دستمزد خود را به باشگاه فولاد می‌بخشد.

چند روز دیگر دومین سالگرد صعود نساجی به لیگ برتر با سرمربیگری شماست که مهم‌ترین اتفاق فوتبالی ۲۵ سال گذشته قائمشهر را رقم زدید.
لطف خدا بود و البته حمایت طرفداران، مسوولان و بازیکنان که توانستیم آن اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. من هر چقدر از قائمشهر و نساجی دور باشم، اما نمی‌توانم خاطراتی را که در آنجا داشتم، فراموش کنم. به همین خاطر تصور می‌کنم پیوندی ناگسستنی بین ما وجود دارد. همیشه وقتی به روز صعود فکر می‌کنم، بغضم می‌گیرد. خدا خیلی کمک کرد وتوانستیم بعد از ۲۴ سال نساجی را به لیگ برتر بیاوریم. روزی که به این باشگاه رفتم کسی صعود را باور نداشت.

چرا؟
به خاطر اختلاف زیاد بین نساجی و تیم اول و دوم لیگ، کسی امید نداشت. همه فکر می‌کردند ما فقط آمده‌ایم چند هفته کار کنیم و برویم. ولی من و کادرم باور داشتیم که می‌توانیم صعود کنیم. ۹ هفته به پایان لیگ مانده بود و ۷ امتیاز اختلاف داشتیم. بازیکنان هم فعل خواستن را صرف کردند. هواداران همه‌جوره پشت تیم بودند و خیلی زود به این باور رسیدند که با تلاش و کوشش می‌توان دست به کار‌های بزرگ زد.

خود شما هم بار‌ها گفته اید علاقمندید کار‌های نشدنی را انجام بدهید.
بله، کار آسان را همه می‌توانند انجام دهند مهم این است که بتوانیم از پس کار‌های سخت بربیاییم. من چه در دوران بازیگری و چه در دوران مربیگری همیشه عاشق انجام چالش‌های سخت بوده‌ام. اصلا روزی که به فولاد هم آمدم به همین خاطر بود. این تیم روز‌های خوبی را سپری نکرده بود و دوست داشتم تا همراه با کادرم فولاد را به اوجش برگردانیم. خدا را شکر امسال نتایج خوبی گرفتیم و در نیم فصل دوم هم از ۴ بازی سه برد به دست آوردیم.

خیلی‌ها اعتقاد دارند مربیان و بازیکنان باید بخشی از دستمزد خود را ببخشند. نظر شما چیست؟
فعلا که تکلیف رقابت‌های لیگ‌برتر مشخص نشده است. من شنیده‌ام که خیلی از مسوولان گفته‌اند بازی‌ها را برگزار خواهند کرد. اگر مسابقات برگزار شود که طبیعتا بازیکنان و مربیان حق و حقوق خود را می‌خواهند، ولی در صورت تعطیلی، من هم موافق کاهش دستمزد‌ها هستم.

شما اولین مربی هستید که این حرف را می‌زنید.
من اعتقاد دارم باشگاه نباید ضرر ببیند. وقتی رقابت‌ها برگزار نشده، چرا ما باید دستمزدمان را تمام و کمال بگیریم. البته درباره شخص خودم صحبت می‌کنم، چون از وضعیت دیگران خبر ندارم. اگر رقابت‌ها قطعا تعطیل شود من بخشی از دستمزدم را به باشگاه می‌بخشم.

پس شما اولین چهره لیگ‌برتر هستید که خودتان پیشقدم شده‌اید.
من خبر ندارم بازیکنان و مربیان دیگر چه گفته‌اند، ولی قطعا هیچکس دوست ندارد چیزی بیشتر از حق خود بگیرد، همانطور که دوست ندارد، کمتر از حقش را به او بدهند. بازیکنان و فوتبالیست‌ها هم شرایط را درک می‌کنند. اگر توجه کرده باشید چهره‌های فوتبالی همیشه در خیلی از مسائل پیشقدم بوده و تا جایی که توانسته‌اند دستمزدشان را کم کرده‌اند.

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار