اکیپ‌های قضایی با روزه خواری در کرمان برخورد می کنند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با بیان اینکه براساس قانون، تظاهر به روزه خواری جرم است، گفت: اکیپ‌های نظارتی دستگاه قضایی در ماه رمضان برای برخورد با روزه خواری در سطح استان فعال هستند و با هرگونه مظاهر روزه خواری برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،تشکیل اکیپ‌های قضایی برای برخورد با روزه خواری در کرمان دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان با تاکید بر این مطلب که براساس قانون، تظاهر به روزه خواری جرم است، گفت: اکیپ‌های نظارتی دستگاه قضایی در ایام ماه مبارک رمضان برای برخورد با روزه خواری در سطح استان فعال هستند و با هرگونه مظاهر روزه خواری برخورد می‌کنند.

 او  افزود: بر طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هر کس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر، تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می شود و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست؛ ولی عفت عمومی را جریحه‌دار می کند، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق، محکوم خواهد شد.

سالاری خاطرنشان کرد: روزه‌خواری جزء جرایم مشهود است و نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده آن، می‌تواند وارد عمل شده و با روزه خواران برخورد لازم را انجام دهد.

او با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، فعالیت تمامی اغذیه فروشی‌ها (رستوران، کبابی و ...) در طول ساعات روز ممنوع است، تصریح کرد: با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا در استان کرمان تعداد مسافران احتمالی کاهش داشته؛ اما نظر به اهمیت انجام پیش بینی‌های لازم برای خدمات دهی به مسافران، تعدادی از این واحد‌ها به منظور خدمات رسانی به مسافران مجاز به فعالیت هستند که باید تمامی قوانین مربوطه از جمله محصور و دیده نشدن و... را رعایت کنند.

سالاری از اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی به منکرات مرتبط با ماه مبارک رمضان نیز خبرداد و گفت: در ماه مبارک رمضان با منکرات مرتبط با این ماه که مهم ترین آنان تظاهر به روزه خواری است، برخورد می شود. 

 او بیان کرد:  خود مردم به عنوان جامعه اسلامی رعایت شونات و احترام شهر الله را حفظ خواهند کرد و اگر عده قلیلی قانون شکن، نقض قانون  کنند در صورت مقاومت یا تکرار،  برخورد قضایی و انتظامی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: برای ایجاد وحدت رویه ی قضایی در برخورد با این گونه منکرات، شعبه خاصی در دادسرای کرمان به این پرونده‌ها رسیدگی  می کند. 

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار