اخبار حوادث در ۷ اردیبهشت ۹۹؛

کشف زمین خواری ۷ هکتاری در بندر دیلم/ کشف بیش از ۵۷ میلیارد ریال کالای قاچاق

مهم‌ترین اخبار حوادث یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهم‌ترین اخبار حوادث یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹ را در این بسته خبری بخوانید.

توقیف محموله لوازم یدکی قاچاق

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: لوازم یدکی خودرو قاچاق از یک دستگاه کامیون در دشتستان  کشف شد.

سردار خلیل واعظی افزود: ماموران پلیس ایستگاه بازرسی شهید صلاحی در جاده خروجی شهرستان دشتستان هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شدند و آن را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از وسیله نقلیه توقیفی ۹ هزار و ۳۰ قطعه لوازم یدکی خودرو شامل پلوس و سر پلوس بدون مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی محموله کشف شده را ۲۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، بیان کرد: در همین زمینه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضائی شد.

کشف زمین خواری ۷ هکتاری در بندر دیلم

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر از آزادسازی هفت هکتار اراضی ملی به ارزش هفت میلیارد ریال از دست زمین خواران خبر داد.

سرهنگ حیدر سوسنی گفت: در تحقیقات پلیس مشخص شد افرادی سودجو دست به تصرف زمین‌های دولتی در اطراف روستای گاوزرد در شهرستان دیلم زده‌اند و با قطعه‌بندی از آن به عنوان مزارع کشاورزی استفاده می‌کنند.

او افزود: با تلاش کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی و ماموران انتظامی شهرستان دیلم، دو متهم در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند.

  جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر بیان کرد: پس از اعتراف متهمان، با هماهنگی مقام قضائی زمین‌های یاد شده از دست سودجویان درآمد و در اختیار سازمان متولی قرار گرفت.

شناسایی انبار میلیاردی کالای قاچاق در تنگستان

فرمانده انتظامی استان بوشهر از شناسایی انبار کالای قاچاق به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال در شهرستان تنگستان خبر داد.

سردار خلیل واعظی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان تنگستان با همکاری پلیس امنیت اقتصادی بوشهر با رصد اطلاعاتی، انبار انواع کالای قاچاق را در روستای جائینک از توابع بخش ساحلی دلوار شناسایی کردند.

او ادامه داد: پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از انبار مورد نظر، ۳۱ دستگاه کولر گازی، هزار و ۱۰۰ کیسه پارچه و پوشاک، هزار و ۲۱ کارتن وسایل برقی، لوازم خرازی و آرایشی خارجی کشف و یک متهم نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: ارزش کالا‌های کشف شده  بنا به اعلام کارشناسان ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

کشف ماشین ظرفشویی قاچاق در دیلم

سه دستگاه خودرو سواری حامل ماشین ظرفشویی قاچاق در دیلم توقیف شد.

فرمانده انتظامی دیلم گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید موسوی این شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته، با کنترل خودرو‌های عبوری از سه دستگاه خودرو سواری تندرو، ۲۱ دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ رضا اسماعیلی با اشاره به دستگیری سه نفر در این زمینه، بیان کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال است.

کاهش وقوع جرائم خشن در استان بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر می‌گوید: از ابتدای  سال ۹۹  تا کنون موردی از وقوع گروگانگیری، سرقت مسلحانه، سرقت از مغازه طلافروشی و سرقت از بانک و راهزنی در استان رخ نداده است.

به گفته سرهنگ جوشن سهرابی، در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال وقوع جرایم خشن جنائی ۶ درصد، کلاهبرداری ۵۴ درصد، وقوع جعل ۶۸ و سرقت به عنف  ۲۰ درصد کاهش یافته است.

او تاکید می‌کند، اگر در سرقت مغازه، سرقت منزل، سرقت احشام، سرقت قطعات خودرو، سرقت لوازم داخل خودرو، سرقت موبایل، سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، سرقت موتورسیکلت مردم بیشتر همکاری کنند و توصیه‌های پلیس جدی گرفته شود، شرایط امنیتی بهتری در استان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.