اخبار حوادث ۱ اردیبهشت ۹۹؛

واژگونی زانتیا یک کشته و یک مجروح به جا گذاشت/ جریمه ۸ میلیارد ریالی قاچاقچی پارچه

اخبار حوادث دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹ را اینجا بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مهم‌ترین اخبار حوادث امروز (دوشنبه ۱ اردیبهشت ۹۹) را در این بسته خبری بخوانید.

یک کشته در واژگونی سواری زانتیا

واژگونی یک دستگاه خودرو زانتیا در شهرستان عسلویه جان یک نفر را گرفت.

رئیس پلیس راه استان بوشهر گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو زانتیا در حوالی روستای هاله در شهرستان عسلویه سرنشین خودرو به علت شدت جراحت فوت کرد و راننده مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

سرهنگ جابر پاپری افزود:در بررسی‌های اولیه کارشناس پلیس راه مشخص شد، بی‌توجهی راننده به جلو، موجب بروز حادثه شده است.

او بیان کرد: بی‌توجهی به جلو از جمله تخلفات حادثه ساز به شمار می‌رود و موجب بسیاری از حوادث ترافیکی مرگبار می‌شود که با کمی صبر و حوصله در رانندگی می‌توان از وقوع این حوادث جلوگیری کرد.

حکم ۸ میلیارد ریالی تعزیرات برای قاچاقچی پارچه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر گفت: ماموران انتظامی شهرستان دشتستان  هنگام گشت زنی به یک دستگاه کامیون کشنده مظنون شدند و در بازرسی مقادیری زیادی پارچه به ظن قاچاق کشف و ضبط کردند.

زهرا افضلی نیا افزود: شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان دشتستان پس از احراز تخلف، متهم پرونده را به ضبط کالای کشف شده و پرداخت ۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

دستگیری باند سارقان در کنگان و گناوه

فرمانده انتظامی شهرستان  کنگان گفت: باند سه نفره سرقت قطعات داخل خودرو با ۶ فقره سرقت دستگیر شدند.

سرهنگ رهام رضایی افزود:در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات داخل خودرو، ماموران موفق به شناسایی یک باند سه نفره سرقت قطعات داخل خودرو در این شهرستان شدند و متهمان به ۶ فقره سرقت قطعات داخل خودرو در این شهرستان اعتراف کردند.

او از مردم خواست: با توجه به هشدار‌های انتظامی و تجهیز وسایل نقلیه خود به سامانه‌های ایمنی از به جا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشیا قیمتی در خودرو خودداری کنند و به محض مشاهده هر گونه تردد مشکوک در اطراف خودرو‌ها، به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه  هم با اشاره به دستگیری سه عضو یک باند حرفه‌ای سرقت مغازه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در این شهرستان، مشخص شد سارقان، سه نفر از سارقان سابقه دار شهرستان هستند.

سرهنگ حسین احمدی افزود: با دستگیری یکی از متهمان، او به پنج فقره سرقت مغازه با همدستی دوستانش اعتراف و بیان کرد اموال سرقت شده را به دو مالخر فروخته‌اند که در عملیاتی جداگانه هر دو مالخر نیز دستگیر شدند.

او با اشاره به اینکه هر سه متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند، بیان کرد: تلاش برای دستگیری همدستان سارق در دستور کار است.

توصیه و هشدار‌های پلیس آگاهی از سرقت منزل در بوشهر

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از مردم خواست با عمل کردن به توصیه‌های پلیس از سرقت از منزل جلوگیری کنند.

سرهنگ جوشن سهرابی به مردم توصیه کرد: برای منزل خود از سیستم‌های هشدار دهنده و ضدسرقت استفاده کنند و از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کنند و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند بگذارند.

او افزود: افراد باید در و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کنند و از بسته بودن در ورودی پشت بام و همه درهای داخلی ساختمان اطمینان کامل حاصل کنند. همچنین  قفل‌های سوییچی را با نصب لوله در اطراف توپی آن محافظت کنند و از قرار دادن کلید منزل در محل‌هایی مانند زیر جاکفشی، روی در و سایر محل‌های قابل دسترسی خودداری کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر از مردم خواست از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیاء قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کنند و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها و یا به اقوام و دوستان مورد اطمینان خود بسپارند و اگر به تازگی دسته کلید منزل خود را گم کرده‌اند به سرعت قفل‌های خانه  را عوض کنند.

سهرابی گفت: سارقان حرفه‌ای از محل‌های احتمالی نگهداری طلا و جواهرات و وجوه نقد اطلاع دارند، بنابراین لازم است هنگام ترک منزل آن‌ها را به افراد امین یا به صندوق امانات موسسات معتبر بسپارند و از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناخته و غیر مطمئن پرهیز کنند.

او عنوان کرد: باید برای همه درهای منزل از قفل‌های مناسب مانند قفل سوییچی و قفل کتابی استفاده شود و برای افزایش امنیت محل سکونت به ویژه مجتمع‌های مسکونی، از نگهبان محله مورد تایید پلیس استفاده شود.

کشف محموله سیگار قاچاق دردیلم

فرمانده انتظامی دیلم از توقیف یک دستگاه خودروی سواری سمند و کشف ۳۶۰ هزارنخ سیگار قاچاق در این شهرستان خبر داد.

 سرهنگ رضا اسماعیلی افزود: مأموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید موسوی هنگام کنترل وسایل نقلیه عبوری یک دستگاه خودروی سواری سمند را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند و در بازرسی از آن ۳۶۰ هزار نخ سیگارخارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

او بیان کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.