تعويق ديويس کاپ، به کام مديران موقت، به ضرر آينده تنيس

تعویق رقابت‌های تنیس دیویس کاپ به واسطه ویروس کرونا بیش از پیش سوء مدیریت مدیران فدراسیون تنیس را پر رنگ‌تر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی تنیس ایران آخرین باری که در رقابت‌های بین المللی تنیس  به میدان رفت مربوط به مسابقات تنیس دیویس کاپ در خرداد ماه سال گذشته بود که با بدشانسی شاگردان سعید احمدوند همراه شد.

اتفاقی که به عنوان بدترین رویداد تنیس ایران ثبت شد و حواشی زیادی را تا پایان سال با خود به دنبال داشت. تیم ملی تنیس ایران در گروه ۲ با تیم‌های قطر، سوریه و مالزی همگروه بود که تمام بازی‌های خود را به حریفان واگذار کرد و در نهایت به دسته چهارم تنیس آسیا سقوط کردیم. عملکردی که با انتقاد شدید کارشناسان تنیس کشور مواجه شد و با این عملکرد ضعیف شرایط بدی در این رشته المپیکی به وجود آمد.

تعويق ديويس کاپ به کام مديران موقت، به ضرر آينده تنيس

با رفتن مجید شایسته از راس فدراسیون تنیس پس از ۸ سال، احمد نامنی سرپرست جدید فدراسیون هنوز هیچ اقدامی برای جمع و جور کردن تیم ملی نکرد و تنها خوش شانسی که تنیس ایران آورد، شیوع ویروس کرونا بود که باعث شد رقابت‌های تنیس دیویس کاپ به چند ماه آینده  موکول شود.  

با گذشت نزدیک ۸ ماه از ریاست نامنی در تنیس، هنوز او با بازیکنان تیم ملی تنیس جلسه رسمی برگزار نکرده است و بازیکنان تیم ملی را آنطور که باید نمی‌شناسد و مثل اینکه برنامه‌ای هم برای ارتقای این رشته ورزشی حداقل تا چند ماهی که روی صندلی ریاست می‌نشیند، ندارد و تنها در حال سر و سامان دادن اوضاع است تا شرایط برگزاری مجمع انتخاباتی این رشته را پس از یک سال بلاتکلیفی فراهم کند.  

به غیر از کم و کاستی‌های موجود، بازیکنان متمول‌ترین رشته ورزشی کشور در تنگنای مالی هستند و  بعد از رقابت‌های دیویس کاپ شایسته و نامنی قول دادند تا حقوق معوقه ملی پوشان پرداخت شود که به نظر می‌رسد از آبان ماه سال ۹۸ تا همین امروز در حد یک قول باقی مانده است و هیچکدام از اعضا جز یک مربی به پول خود نرسیده است.  

فارغ از تمامی این اتفاقات، نامنی با طوفانی از تغییرات در تنیس سعی داشت این رشته را از حالت سکون در بیاورد و یکی از این تغییراتی که شنیده می‌شد هدف گرفته است، کادر فنی تیم ملی تنیس بود که هنوز به صورت آشکارا با سعید احمدوند، سرمربی تیم ملی زاویه دارد. او و دستیارانش قصد داشتند تا با تعویض احمدوند در راس تیم ملی، بار انتقادات را نسبت به عملکرد فدراسیون کمتر کنند و مطمئنا با تعویض احتمالی احمدوند سرمربی جدید وقت کمتری برای هماهنگی بازیکنان تا دیویس کاپ خواهد داشت و چیزی جز نتیجه‌ای که در سال قبل با سوء مدیریت حاصل شد، اتفاق نخواهد افتاد.

تعويق ديويس کاپ به کام مديران موقت، به ضرر آينده تنيس

بدون شک با نبود برنامه ریزی برای سر و سامان دادن وضعیت کادر فنی و بازیکنان تیم ملی و همچنین نبود ثبات در راس فدراسیون، تنها چیزی که در این رشته ورزشی متضرر خواهد شد، تنیسور‌های مستعد گمنامی خواهند بود که در سال‌های نه چندان دور بدنه تیم ملی را تشکیل خواهند داد. به علاوه اینکه آینده تنیس هم مبهم و نامشخص خواهد بود.


بيشتر بخوانيد: تغییر سرمربی تیم ملی تنیس آخرین اقدام رئیس موقت فدراسیون


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار