قهرمان سابق تنیس کشورمان:

فدراسیون تنیس در صورت کم‌کاری نباید انتظار معجزه از بازیکنان داشته باشد/ قصد ندارم در تنیس مربیگری کنم

امیر والا معدنچی بازیکن سابق تیم ملی تنیس ایران در خصوص شرایط این رشته ورزشی توضیحاتی مطرح کرد.

امیر والا معدنچی بازیکن سابق تیم ملی تنیس در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مسائل مختلف از جمله وضعیت این روز‌های تنیس کشور، دوری چند وقته از تنیس، شرایط فدراسیون این رشته ورزشی و ... توضیحاتی مطرح کرد.

فدراسیون تنیس در صورت کم‌کاری نباید انتظار معجزه از بازیکنان داشته باشد/ قصد ندارم در تنیس مربیگری کنم

چند وقتی است در رقابت‌های دیویس کاپ حضور پیدا نکردید. علت چیست؟

هر بازیکن تنیس علاقه دارد برای تیم ملی کشورش به میدان برود و من هم از بچگی دوست داشتم پیراهن تیم ملی کشورم را به تن کنم. وقتی هم این اتفاق افتاد سعی کردم با تمام وجودم برای تیم ملی بازی کنم و نتیجه خوبی هم از ۴ دیویس کاپی که من حضور داشتم گرفتیم. در یکی از مسابقات از گروه سوم به دسته دوم رسیدیم و بعد از ۱۴ سال در گروه دوم ماندیم. آخرین باری هم که بازی کردم مربوط به دیدار برابر تایوان می‌شود که با توجه به قدرت این تیم نتیجه حاصله ایده آل بود.

 فدراسیون تنیس در فاصله گرفتن شما از فضای تنیس موثر بوده است؟ قصد مربیگری در این فضا را دارید؟

حول و حوش ۱ و سال نیمی است که تنیس بازی نکردم، چون تصمیم گرفتم تمرکزم را روی شغلم گذاشتم. قبلا به موازاتی که تنیس بازی می‌کردم مدرک کارشناسی‌ام را در دبی و سپس ارشد را از لندن گرفتم و حالا هم مشغول به کار هستم. هرگز به تنیس به عنوان حرفه نگاه نکردم و دوست ندارم مربیگری را تجربه کنم. این قضیه هم به فدراسیون ربطی ندارد، چون هیچ‌وقت توقعی از آن‌ها نداشتم. نه چیزی از فدراسیون‌نشین‌ها گرفتم نه چیزی خواستم بنابراین تصمیمم کاملا شخصی بود.

شما جزو پدیده‌های تنیس به حساب می‌آمدید، کمرنگ شدن شما در ورزش کمی غیرمنتظره نبود؟

من در رنکینگ زیر ۱۸ سال دنیا نفر ۲۰۰ جهان شدم که برای یک تنیسور ایرانی بهترین جایگاهی است که به دست آورده است. در بزرگسالان هم نتیجه خوبی گرفتم، اما باز هم به تصمیمات شخصی‌ام برمی‌گردد که از تنیس فاصله گرفتم.

شرایط تنیس ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعیت را بگویم خیلی پیگیر تنیس ایران نیستم، اما همیشه در ایران بازیکنان مستعد خوبی داشتیم که بستر هیچ‌وقت برای آن‌ها فراهم نبوده است. به نظرم الان رقابت‌ها ناسالم شده که به تنیس ضربه بدی وارد می‌کند.

تنیس ایران به گروه چهارم آسیا سقوط کرد. مقصر کیست؟

نمی‌توانیم تقصیر را بر گردن یک نفر بیاندازیم، چون کادر فنی به ویژه سعید احمدوند وقتی دستش خالی باشد کاری نمی‌تواند بکند. سرمربی نمی‌تواند همه کاره باشد و در ازای آن بستری هم برایش فراهم نباشد. فدراسیون وقتی به وظایف خود واقف نباشد نباید از بازیکن توقع معجزه داشته باشد. بازیکنان هم در دیویس‌کاپ تلاش خودشان را کردند و نهایتا تبدیل به تجربه شد. اما در گروه سوم که بودیم بازیکنان واقعا باتجربه بودند و ۳۰ هفته در سال تنیس بازی می‌کردند.

عملکرد سعید احمدوند در تیم ملی تنیس را چطور می‌بینید؟

به نظر من احمدوند خیلی برای تنیس ایران مایه گذاشت و زحمت کشید. در این ۸ سال، ۴ سالش را برای من و تنیس بسیار زحمت کشید و از او سپاس‌گزارم. واقعا با حضور احمدوند من بهترین تنیس خودم را ارائه دادم. احمدوند همچنان گزینه بسیار خوبی برای هدایت تیم ملی است چون به صورت آکادمیک تنیس را دنبال می‌کند.

فدراسیون تنیس در صورت کم‌کاری نباید انتظار معجزه از بازیکنان داشته باشد/ قصد ندارم در تنیس مربیگری کنم

وضعیت فدراسیون تنیس را چطور می‌بینید؟

شرایط تنیس معلوم است و به قول معروف آنچه عیان است چه حاجت به بیان است! بهتر است خیلی حرفی نزنم. اما کاش عملکرد آن‌ها بهتر بود و زیر پر و بال بازیکنان را می‌گرفتند. به عنوان بازیکن سابق تنیس بر این نکته واقفم که این فدراسیون به وظایف خود عمل نکرده است.

در جریان مجمع انتخاباتی فدراسیون تنیس هستید؟

من تنیس ایران را پیگیری نمی‌کنم و در جریان تغییرات نیستم، اما امیدوارم شرایط بهتر از گذشته دنبال شود.

سخن پایانی؟

امیدوارم در این روز‌های کرونایی مردم در خانه بمانند تا این ویروس را شکست دهیم. برای تنیس ایران هم بهترین آرزو‌ها را می‌کنم. من لحظات خوبی با تیم ملی تجربه کردم و امیدوارم تنیس ایران به جای واقعی خود دست پیدا کند.


بیشتر بخوانید: یزدی: بهترین اتفاق سال ۹۸ پوشیدن پیراهن تیم ملی بود/ استقلالی هستم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار