۶۱ درصد از حجم سد‌های خراسان رضوی پر آب است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۶۱ درصد از حجم ذخایر سد‌های استان پر آب و ۹ سد سرریز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ۹ سد در این استان بر اثر بارش‌های این سال زراعی سرریز شده است.


او افزود: این سد‌ها شامل ارداک در قوچان، درونگر در درگز، دهقان در تایباد،   چهچهه و زاوین در کلات، کمایستان و یام در سبزوار، دولت آباد در چناران و سد فریمان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد از حجم ذخیره سه سد قره تیکان در کلات، سده در خواف و طرق در مشهد نیز پر آب شده است.

علایی بیان کرد: در حال حاضر ۶۱ درصد از حجم ذخایر سد‌های خراسان رضوی پر آب است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد بود.

علایی افزود: هم اکنون حدود ۷۲۴ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های خراسان رضوی جمع شده است.

او مجموع حجم ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام و تصریح کرد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: طبق اطلاعات ایستگاه‌های باران سنجی وزارت نیرو از ابتدای این سال زراعی تاکنون ۲۴۸ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت ۵۶ درصد افزایش دارد.

علایی اظهار کرد: بیشترین بارش این استان در این مدت در  فریمان با ۳۱۵ میلیمتر و کمترین آن در داورزن با ۱۸۷ میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.