پیام استاندار قم به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی

سرمست استاندار قم به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،بهرام سرمست پیام استاندار قم به مناسبت روز ملی شورا‌های اسلامی به شرح ذیل است:
«بسمه تعالی»

"شورا‌های اسلامی" دستاورد ارزشمند انقلاب اسلامی، بارزترین نشانه مردم سالاری دینی نظام اسلامی و کارآمدترین ابزار برای نهادینه کردن مشارکت مردم در اداره امور کشور است. نظام مدیریتی مبتنی بر مشورت و خرد جمعی که ریشه در قران و مبانی دینی دارد و منتخبین مردم در این نهاد به عنوان بازوان اجرایی دولت و حلقه وصل بین حاکمیت و مردم، نقش مهم و اساسی را در پیشبرد و اجرای برنامه‌های عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در شهر‌ها و روستا‌ها و تسهیل زمینه‌های تحقق توسعه پایدار در این مناطق بر عهده دارند.

با گذشت بیش از دو دهه از شکل گیری و استقرار نظام شورایی در کشور، امروز شورا‌های اسلامی یکی از فراگیرترین تشکل‌های مردمی بهره‌مند از افکار، سلائق و اندیشه‌های مختلف و از ارکان مهم و تأثیرگذار در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌ها محسوب می‌شوند.

هر چند در طی این سال‌ها و علیرغم همه توفیقات و دستاوردها، موانع و چالش‌هایی زیادی را نیز تجربه کرده است و بدون شک تقویت جایگاه بایسته و ایجاد شرایط مطلوب برای دستیابی به اهداف متعالی از تشکیل این نهاد، نیازمند آسیب شناسی و بازبینی در اشکالات و کاستی‌های گذشته و اصلاح قوانین موجود می‌باشد.

اینجانب ضمن تبریک فرارسیدن نهم اردیبهشت "روز ملی شورا‌های اسلامی" به اعضای محترم شورا‌های اسلامی در استان قم، از زحمات تلاش گران این عرصه صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و توفیق روزافزون همگی آنان را در انجام رسالت خطیر خدمتگزاری به مردم از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

بهرام سرمست
استاندار قم

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار