برگزاری جزء خوانی مجازی قرآن کریم در دادگستری فارس

محفل جزء خوانی قرآن کریم ماه رمضان امسال در دادگستری فارس به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور همکاران قضایی و اداری از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس خبر داد: در حاشیه محفل مجازی انس با قرآن دادگستری فارس، گفت: محفل جزء خوانی قرآن کریم ماه رمضان امسال در دادگستری استان به دلیل شیوع ویروس کرونا بدون حضور همکاران قضایی و اداری و تنها با حضور چند تن از قاریان و رئیس کل از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برگزار می‌شود.

او افزود: اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا حسرت اماکن نورانی مجامع عرفانی و محافل قرآنی بر دل‌های ما مانده است و نمی‌توانیم همانند سال‌های گذشته شاهد حضور همکاران دادگستری فارس در این محفل قرآنی باشیم، اما با توجه به شرایط پیش آمده برآن شدیم تا امسال محفل انس با قرآن را از طریق فضای مجازی و به صورت زنده برای همکاران و خانواده‌های آن‌ها برگزار کنیم.

موسوی با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) که می‌فرمایند: «لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ» «برای هر چیزی بهاری است و بهار قرآن ماه رمضان است.» عنوان کرد: رمضان ماه عبادت و بندگی خداوند و ماه بهار قرآن است و باید بیشترین بهره معنوی را از این ماه شریف ببریم و بهترین بهره در این ماه تلاوت قرآن کریم است.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: سنت حسنه برگزاری محافل قرآنی در دادگستری استان فارس از سال‌های گذشته برقرار بوده و در چند سال اخیر با تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در مجموعه قضایی استان فارس در همه حوزه‌های قضایی اهتمام ویژه‌ای در برگزاری این محافل و مسابقات قرآنی نزد همکاران ایجاد شده بود که امسال شیوع این ویروس منحوس نیز نتواست محفل قرآنی دادگستری استان را تعطیل کند.

موسوی با بیان اینکه برای تلاوت قرآن کریم فضایل آثار و فواید دنیوی و اخروی فراوانی بیان شده است، گفت: از جمله این آثار باروری ایمان، صفای دل، تخفیف گناهان، رفع اندوه، روشنایی دل و دیدگان و استجابت دعا است.

او ضمن قدردانی از قضات و کارکنان بویژه روحانیت شاغل در دادگستری استان در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و قرآنی گفت: در شرایط پیش آمده به خاطر ویروس کرونا، رویکرد جدید برگزاری محفل قرآنی به صورت زنده و از طریق فضای مجازی توسط قراء برگزیده استان فارس در دستور کار قرار گرفته و این روند تا زمان وجود محدودیت‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

ویژه برنامه محفل مجازی انس با قرآن به صورت زنده و از طریق فضای مجازی در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت ۲۱ و از طریق صفحه رسمی دادگستری استان فارس در پیام رسان اینستاگرام به نشانی instagram.com/dadfars_ir برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار