انجام ۸۵ درصد از زیرسازی راه آهن سنندج-همدان

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان حدود ۸۵ درصد از زیرسازی راه آهن سنندج-همدان انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، شهرام ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در بازدید از مراحل ریل گذاری راه آهن سنندج همدان، با اشاره به اینکه برآورده اولیه اجرای این پروژه برای سال ۹۸-۹۹ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌هایی که از طریق نرخ برگزاری مناقصه و اوراق خزانه به این رقم افزوده می‌شود این برآورد اولیه قطعا بیشتر از این خواهد بود.

ملکی افزود: هرچند در قانون بودجه امسال این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، ولی پیش‌بینی می‌شود با عنایت رئیس سازمان بودجه کل اعتبار مورد نیاز پروژه تامین شود.

او با بیان اینکه کل پروژه ۱۵۱ کیلومتر و در سه قطعه تقسیم بندی شده، گفت: حدود ۸۵ درصد از زیرسازی کل مسیر تا این لحظه انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در قطعه ۲ (سمت دهگلان) که بیشترین میزان از حجم پروژه را به خود اختصاص داده، پیمانکار مشغول عملیات زیرسازی است.

او افزود: بخاطر سرعت دادن به اجرای پروژه و بهرهبرداری از آن تا پایان سال ۹۹، مرحله ریل‌گذاری در سه مقطع در دستور کار قرار گرفته است.

ملکی با بیان اینکه ریل‌گذاری از سمت سنندج به صورت دستی شروع شده است، افزود: از سمت همدان به سنندج ریل گذاری به صورت مکانیزه در حال انجام است و ریل گذاری قطعه سوم، از دهگلان به سمت قروه به زودی با استقرار کارگاه آغاز می‌شود.

خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن موانع سد راه اجرای این پروژه و سرعت‌بخشی بیشتر به آن، به دستور استاندار، کمیته‌ای با عضویت دستگاه‌های متولی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.