تعاون روستایی کشور در حال خرید پیاز جنوب کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: به منظور جلوگیری از افت قیمت محصول پیاز تاکنون ۸۰۰ تن پیاز را اتحادیه‌های تعاون روستایی ۲۰ استان کشور در جنوب کرمان خریداری کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی در نشست مشترک بسیج مهندسین کشاورزی استان، فرمانده سپاه ناحیه جیرفت و معاون سازمان صمت جنوب کرمان گفت: با صادر شدن تعرفه ۱۰ هزارتومانی پیاز در اسفند ۹۸، کشاورزان از برداشت پیاز خودداری کردند و به محض حذف تعرفه صادراتی در اول اردیبهشت، شاهد برداشت همزمان این محصول شدیم که در کاهش قیمت این محصول تاثیر زیادی گذاشت.

او افزود: با توجه به تولید بیش از حد پیاز و کاهش تقاضای این محصول به دلیل تعطیل شدن رستوران ها، دانشگاه‌ها و... ناشی از بیماری کرونا و از طرفی همزمان شدن با برداشت پیاز در سایر استان‌های جنوبی، با افت قیمت این محصول مواجه شدیم.

برخوری تصریح کرد: در این راستا علی رغم اینکه وزارت صمت به عنوان دبیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی است، اما به منظور جلوگیری از دپوی محصول و همچنین جلوگیری از کاهش قیمت و ضرر و زیان کشاورزان، تاکنون ۲۰ اتحادیه تعاون روستایی استان‌ها را جهت خرید این محصول وارد عمل کردیم و تا امروز بیش از ۸۰۰ تن پیاز منطقه را خریداری کرده اند.

او با بیان اینکه بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از مزارع پیاز در منطقه برداشت نشده است افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق اتاق بازرگانی بخشی از محصول پیاز به کشور‌های افغانستان و ازبکستان در حال صادر شدن است و با رایزنی‌های صورت گرفته به دنبال صادرات این محصول به روسیه نیز هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در جهت جلوگیری از کاهش قیمت محصولات جنوب کرمان اعلام امادگی کرده است، خطاب به رییس بسیج مهندسین کشاورزی استان بیان داشت: سپاه پاسداران در زمینه حمل و نقل و خرید محصول پیاز جهت عرضه مستقیم در استان‌ها می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
کل کشور رو بدن دست سپاه اوضامون خوب میشه به خداااا
آخرین اخبار