کرونا سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم را قطع کرد

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت قم گفت:سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم به دلیل بی توجهی به رعایت نکات بهداشتی قطع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، نرگس جعفری مدیرگروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم روز چهارشنبه در شانزدهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا در قمگفت: سهمیه آرد ۸۰ نانوایی درقم به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا، قطع شده‌است.

او افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی برای ۶ دسته از اصناف تدوین شده‌است و همه اصناف موظف هستند این دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

جعفری با تاکید بر این‌که تغییر نگرش دربرخی اصناف از جمله نانوایی‌ها سخت‌تر است، اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار نظارت از نانوایی‌های سطح استان انجام‌شده و گزارش آن‌ها بیانگر این است که حدود ۵۰ درصد نانوایی‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت قم با بیان این‌که توصیه‌ها و فشار‌ها برای رعایت دستورات بهداشتی توسط ۵۰ درصد دیگر ادامه دارد، گفت: بیش از ۷۰۰ نانوایی در سطح شهر قم فعالیت می‌کند که تاکنون سهمیه بیش از ۸۰ نانوایی به دلیل عدم رعایت قوانین بهداشتی قطع شده‌است.

جعفری در ادامه گفت: ویروس کرونا جزو زندگی مردم شده و در آینده ممکن است کمی از شدت آن کمتر شود که بر این اساس سبک زندگی مردم نیز تغییر می‌کند و دستورالعمل‌های بهداشتی بر اساس آن تعیین می‌شود.

او  افزود: در فاصله‌گذاری هوشمند برای تمام فعالیت‌های اجتماعی از جمله خرید، عبادت و انجام کار‌های مالی دستورالعمل‌هایی تعیین‌شده است.

جعفری  با بیان این‌که در تلاش هستیم وضعیت اقتصادی را رونق ببخشیم و با بیماری نیز مبارزه کنیم، گفت: در مرحله نخست غربالگری یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار نفر شرکت کردند و در مرحله دوم کمتر از نصف جمعیت استان غربالگری شده‌است.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت قم عنوان کرد: ترس از دست دادن حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا، از جمله دغدغه‌های متولیان سلامت و درمان است و از مردم درخواست داریم پاسخگوی تماس مشاور‌های مرکز بهداشت باشند.

در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی محتوای دستورالعمل‌های بهداشتی در ایام کرونایی را در اختیار دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها قرار دهد، دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره کل ارشاد و صداوسیما نسبت به تهیه محتوای هنری از این دستورالعمل‌ها اقدام کنند و رسانه‌ها نیز خط سبک زندگی را در دوران فاصله‌گذاری هوشمند دنبال نمایند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.