سفیر ایران در ترکمنستان؛

ضرورت توسعه همکاری‌های بهداشتی و درمانی ایران با ترکمنستان

سفیر ایران در ترکمنستان گفت: توسعه همکاری‌های ایران و ترکمنستان در بخش‌های جدیدتری نظیر همکاری‌های پزشکی و درمانی و بهداشتی ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعباس ارباب خالص سفیر ایران در ترکمنستان از آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد جهت گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه بهداشتی، درمانی و پزشکی خبر داد و گفت: هم اکنون سطح مناسبات ایران و ترکمنستان در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطلوب است و لذا توسعه این همکاری‌ها در بخش‌های دیگر و جدیدتری نظیر همکاری‌های پزشکی و درمانی و بهداشتی ضروری است.


او افزود: ایران از ظرفیت‌های خوبی در حوزه همکاری پزشکی با کشور‌های منطقه به ویژه با کشور برادر، همسایه و مسلمان خود ترکمنستان برخوردار است.

سفیر ایران در ترکمنستان ادامه داد: هم اکنون در کشور ترکمنستان اقدامات و زیرساخت‌های خوبی برای توسعه بهداشت عمومی صورت گرفته است.
 

بیشتر بخوانید: تلاش حداکثری برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ترکمنستان و تاجیکستان


ارباب خالص بیان کرد: خوشبختانه دو کشور همسایه ایران و ترکمنستان با دارا بودن هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک و چهار مبدا تردد گمرکی و مرزی اکنون از روابط و سطح مناسبات خوبی برخوردار هستند.

او تصریح کرد: ظرفیت، توان و تخصص بالای پزشکی و درمانی ایران در سطح منطقه و جهان باعث شده است تا دیگر کشور‌ها از این ظرفیت بهره لازم را ببرند و تعاملات پزشکی و درمانی خود را با بخش‌های مختلف درمانی کشورمان رقم بزنند.

سفیر ایران در ترکمنستان تاکید کرد: همکاری‌های بهداشتی، درمانی دارای ابعاد و اشکال مختلف از جمله برگزاری سمینار‌های مشترک تخصصی و فوق تخصصی، برقراری همکاری‌های دانشگاهی، علمی و تحقیقاتی میان مراکز پزشکی و از جمله گیاهان دارویی و انعقاد تفاهم نامه‌های بهداشتی، درمانی و قرنطینه‌ای و همچنین گردشگری سلامت است.

ارباب خالص اظهار کرد: امروزه  گردشگری سلامت یکی از  بخش‌های صنعت گردشگری به شمار می‌رود که کشورمان ایران و به ویژه کلانشهر مشهد در حوزه پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی از قابلیت‌های زیادی در این زمینه برخوردار است.

او افزود: هزینه مناسب و  پایین خدمات پزشکی در ایران برای گردشگران سلامت از یک سو و کیفیت ارائه خدمات پزشکی و درمانی مناسب از سوی دیگر زمینه گردشگری سلامت در کشورمان را برای گردشگران خارجی فراهم آورده است و اکنون تعدادی از شهر‌های کشورمان از جمله مشهد قطب گردشگری سلامت منطقه شده‌اند.  

اتخاذ تدابیر لازم برای تردد‌های مرزی بین ایران و ترکمنستان


سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به نشستی که در روز‌های اخیر با مسوئلان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص برگزار شد، ادامه داد: طبق اعلام این دانشگاه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی از جمله اتباع کشور‌های آسیای میانه از مدت‌ها پیش فراهم شده است به طوری که آنان بعد از بحران کرونا می‌توانند با کمترین هزینه و با توجه به نزدیکی و کمی مسافت از بهترین خدمات پزشکی برخوردار شوند.

ارباب خالص بیان کرد: تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا با توجه به اجتناب‌ناپذیر بودن تردد‌های مرزی برای نقل و انتقالات بین دو کشور اتخاذ شده است.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.