آفت زنگ زرد مزارع کوهدشت را تهدید می کنند

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت از مشاهده بیماری خطرناک زنگ زرد در سطح مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون کار سم‌پاشی مزارع با پهپاد آغاز شده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرج‌الله امیری مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت اظهار داشت: خطر بیماری زنگ زرد که از غرب کشور وارد شده، بخش وسیعی از مزارع این شهرستان را تهدید می‌کند.

او افزود: بیماری خطرناک زنگ زرد بر اثر بارندگی‌های اخیر و شرایط مساعد آب‌وهوایی به‌ویژه دما و رطوبت رخ می‌دهد و سبب بروز خسارت به مزارع و به‌ویژه مزارع گندم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: توصیه‌های لازم برای جلوگیری از گسترش بیماری زنگ زرد توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات به کشاورزان این شهرستان ارائه می‌شود و آنان برای جلوگیری از خسارت به مزارع‌شان باید با جهاد کشاورزی همکاری کنند.

او با اشاره به ضرورت سم‌پاشی مزارع بیان کرد: هم‌اکنون از طریق دو فروند پهپاد مزارع کوهدشت در حال سم‌پاشی بوده و اگر با بیماری زنگ زرد برخورد نکنیم، خسارت ۷۰ درصدی به مزارع این شهرستان را در پی خواهد داشت.

امیری گفت: تاکنون ۶۰۰ هکتار از مزارع بخش مرکزی سم‌پاشی شده‌است و اگر کشاورزان با جهاد کشاورزی همکاری کنند، آمادگی داریم که تعداد پهپاد‌ها را افزایش دهیم.

مدیر جهاد کشاورزی کوهدشت خاطرنشان کرد: امسال حدود ۱۲ هزار هکتار گندم آبی، سه تا چهار هزار هکتار گندم پرورشی و ۳۵ هزار هکتار گندم دیم در سطح مزارع این شهرستان کاشت‌شده که بارندگی‌های اخیر کاهش عملکرد این محصولات را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار