آموزش مجازی، فرصت یادگیری را افزایش داده است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا گفت: آموزش مجازی باعث شد تا دانشجویان در روز‌های کرونایی فرصت مناسبی برای مطالعه و یادگیری داشته باشند.

مژگان اثباتی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه  دانشگاهی گروه  علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: روی آوردن به آموزش در صفحات مجازی باعث شد تا افراد توصیه‌های خود را در خصوص ویروس کرونا در اختیار یکدیگر قرار دهند و این اطلاع رسانی باعث شود تا امید به زندگی در سطح جامعه افزایش یابد.

اثباتی از  اقدامات فرهنگی دانشگاه الزهرا (س) برای مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: در ایام نیمه شعبان اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی و برداشت آزاد از کتاب‌های اعلام شده کردیم. این فعالیت ما، مشتاقان زیادی داشت که دانشجویان توانستند در این مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) تصریح کرد: در اوایل اردیبهشت مصادف با بزرگداشت سعدی شیرازی، جهاد دانشگاهی الزهرا (س) اقدام به برگزاری شب شعر مجازی کرد که علاقه‌مندان زیادی در این مسابقه شرکت کردند. به کمک معاونت فرهنگی دانشگاه آثار دانشجویان به مدت ۳ ساعت به صورت مجازی اجرا شد و همه افراد شرکت کننده در این شب شعر از تمام نقاط سرزمین ایران احساس رضایت داشتند.

آموزش مجازی یک روش موفق آموزشی است

اثباتی با بیان اینکه آموزش مجازی یک روش موفق آموزشی است، گفت: استفاده از فضای مجازی این امکان را به ما داد تا بسیاری از دوره‌هایی را که به صورت واقعی در دانشگاه برگزار کرده ایم و دانشجویان به علت تداخل کلاس‌ها نتوانسته اند در این دوره‌ها شرکت کنند، در فضای مجازی تا حد امکان در هر ساعت از شبانه روز بتوانند از آموزش های مجازی این کلاس‌ها استفاده کنند. درحال حاضر با کمک سیستم آموزش مجازی و الکترونیکی روند آموزش دنبال می شود.

او با اشاره به اینکه فعالیت‌های مجازی مانند تدبر در قرآن بازتاب خوبی از سمت دانشجویان دارد، اظهار کرد: بسیاری از دانشجویانی که نتوانسته اند در کلاس‌های تدبر قرآن شرکت کنند، در حال حاضر می‌توانند آن را از طریق فضای مجازی دنبال کنند. در ایام ماه مبارک هم تفسیر سوره قدر را گذاشته ایم و دانشجویان می‌توانند به صورت اینترنتی در این مسابقه شرکت کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاه الزهرا (س) درباره کسب و کار‌های اینترنتی در این روز‌های خانه نشینی، مطرح کرد: فرصت بازاریابی و کسب و کار‌های اینترنتی این امکان را برای دانشجویان و علاقه‌مندان فراهم کرده است تا بتوانند این روش‌ها را فرابگیرند و از آن استفاده کنند، هدف ما این است که به علت تعدد شبکه‌های مجازی تعداد بسیار زیادی از افراد دوست دارند با پارادایم‌های خرید و فروش اینترنتی آشنا شوند و آن‌ها را یاد بگیرند؛ بنابراین صفحات مجازی مرتبط با این موضوع، فرصت‌های خوبی را برای علاقه‌مندان این حوزه فراهم کرده است.

اثباتی درباره تاثیر صفحات مجازی گفت: اگر توسعه زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات گسترش بیشتری پیدا بکند، بسیاری از افراد دیگر نیازی به حضور فیزیکی در سرکار ندارند و همانطور که دانشجویان و دانش آموزان به صورت دورکاری آموزش‌ها را فرامی گیرند این افراد هم  می توانند فعالیت‌های دورکاری را آغاز کنند و به همین روش ادامه دهند. این فعالیت در سایت دانشگاه الزهرا به صورت ارتباطات موثر و مفید در حال انجام و برگزاری است و افراد زمان زیادی برای فراگیری آموزش خواهند داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاه الزهرا (س) تصریح کرد: برای اولین بار در دانشگاه‌ها دوره‌ای تخصصی برگزار شده است که بیشتر فراگیران ما از شهر‌های مختلف هستند و مخصوص دانشجویان مقطع دکتری و ارشد یا افراد حرفه‌ای بوده که در سایت شفاهی قابل رویت است. بحث مستند سازی در این کلاس‌ها با آموزش استادان حرفه‌ای برگزار می‌شود.

آموزش مجازی، فرصت یادگیری را افزایش داد

اثباتی با اشاره به روند برگزاری پایان نامه دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: قرار بود دفاع پایان نامه‌های دانشجویان در ۳ دقیقه را قبل از ایام عید برگزار کنیم که با بحران کرونا همزمان شد. فکر می‌کردیم دیگر نتوانیم این کلاس‌ها را برگزار کنیم، اما آموزش مجازی باعث شد تا دانشجویان در این مدت زمان کوتاه از پایان نامه‌های خود دفاع کنند و فرصت مناسبی برای یادگیری داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد الزهرا (س) درباره ثبت نام دانشجویان برای اخذ وام با توجه به فرهنگ دورکاری و تعطیلی دانشگاه گفت: معاونت دانشجویی دانشگاه الزهرا (س) اقدامات و تمهیدات مختلفی را در خصوص کمک دهی و حمایت از دانشجویان فراهم و آن‌ها را در سایت درج کرده اند که دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه می‌توانند توضیحات لازم را مطالعه کنند و تصمیمات لازم را بگیرند.


بیشتر بخوانید: 

امتحانات پایان ترم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به چه صورت خواهد بود؟

افزایش رایگان پهنای باند سامانه‌های آموزش مجازی دانشگاه الزهرا(س)

شرایط حذف درس و ترم در دانشگاه خوارزمی

ارائه دروس عملی دانشگاه الزهرا در تابستان


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار