قدرتمندترین تراشه‌ پردازنده رایانه‌های شخصی رونمایی شد

شرکت اینتل با معرفی جدیدترین پردازنده خود مدعی شد آن‌ها قوی‌ترین نمونه حاضر در بازار هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اینتل اخیرا نسل دهم تراشه‌های پردازنده خود را برای لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد و حالا به نظر می‌آید که نوبت به پردازنده‌های رایانه‌های شخصی رسیده است.

این مجموعه به تازگی محصول Comet Lake S خود را با تراشه‌های Core i9، Core i7، Core i5 و همچنین Core i3 معرفی کرده که با حضور مدل Core i9، 10900K رهبری می‌شوند. تراشه پردازنده مذکور به ۲۰ رشته و ۱۰ پردازنده قدرت طراحی حرارتی ۱۲۵ واتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. بر اساس ادعا‌های شرکت سازنده این پردازنده سریع‌تری تراشه حال حاضر دنیا است.

اطلاعات تکمیلی از قوی‌ترین تراشه پردازنده دنیا

بر خلاف نسل دهم مونیکر، سری جدید پردازنده‌های شرکت اینتل از معماری Skylake بهره می‌برد که از سال ۲۰۱۵ مورد استفاده قرار گرفته است. اما به نظر می‌آید استفاده اینتل از طراحی‌های قدیمی آن‌قدر‌ها هم بد نیست. طبق ادعا‌های شرکت سازنده، اینتل تلاش کرده تا با گذر زمان بازدهی این طراحی را افزایش دهد و به قدرت آن ارتقا بخشد.

قدرتمندترین تراشه‌های پردازنده رایانه‌های شخصی رونمایی شد

با توجه به این اقدامات به نظر می‌آید که پردازنده جدید از مدل مشابه سال ۲۰۱۸ خود بسیار قدرتمندتر عمل می‌کند. در کنار نمونه اصلی و قدرتمند Core i9، 10900K با قیمت ۴۸۸ دلار، مدل Core i7، 10700K حضور دارد که ۳۷۴ دلار قیمت گرفته است. این مدل با هشت هسته پردازنده، شانزده رشته و سرعت ۳.۸ گیگاهرتز قدرت مناسبی را به خریداران خود پیشنهاد می‌دهد. همچنین مدل Core i7 مذکور می‌تواند در زمان افزایش قدرت سرعتی مطابق با ۵.۱ گیگاهرتز را پردازش کند.

قدرتمندترین تراشه‌های پردازنده رایانه‌های شخصی رونمایی شد

ارزان‌ترین تراشه پردازنده جدید شرکت اینتل نمونه Core i5، 10600K نام دارد که با شش هسته، دوازده رشته و سرعت پردازش ۴.۱ الی ۴.۸ گیگاهرتز در دست خریداران قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات به دست آمده شرکت اینتل سعی داشته تا با توسعه فناوری خود مدلی جدید از قابلیت Turbo Boost را برای افزایش سرعت و قدرت پردازنده‌ها بر روی این تراشه‌ها اعمال کند. همچنین گفتنی است که در کنار پردازنده‌ها با قدرت طراحی حرارتی ۱۲۵ واتی، نمونه‌هایی با قدرت ۶۵ وات را نیز به بازار عرضه کند.


بیشتر بخوانید: روش فعالسازی حالت تاریک در نرم افزار‌های مختلف تلفن همراه


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار