صهیونیست‌ها مدعی بازداشت ۵ نفر در مرز با لبنان شدند

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد شب گذشته ۵ نفر را در مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی بازداشت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد شب گذشته نیرو‌های ارتش در مرز سرزمین‌های اشغالی با لبنان ۵ نفر را که قصد عبور از حصار‌های حفاظتی را داشتند، بازداشت کرده‌اند.

این اتفاق دو هفته پس از آن روی می‌دهد که رژیم صهیونیستی ۱۷ آوریل ادعا کرد در بخش‌هایی از مرز میان سرزمین‌های اشغالی و لبنان حصار‌های حفاظتی تخریب و یا برچیده شده است و نظامیان در سه منطقه در مرز حفره‌هایی در این حفاظ‌ها یافته‌اند.

یک روز پس از آن، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به طور رسمی حزب‌الله را متهم به این کار کرد و مدعی شد قصد دارد به شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شکایت کند.

اسرائیل در حالی این اتهامات را وارد می‌کند که خود علاوه بر آنکه به غصب زمین‌های فلسطینیان و ساختن شهرک‌های صهیونیست نشین مشغول است بار‌ها و بار‌ها به نقض حریم هوایی و زمینی لبنان اقدام کرده است. امروز خبرنگار النشره گزارش داد یک پهپاد رژیم صهیونیستی در ارتفاع کم بر فراز بیروت و ضاحیه گشت‌زنی کرده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون دوبار با لبنان وارد جنگ شده است، یکی در سال ۱۹۸۲ که به جنگ اول لبنان نیز معروف است و پس از سه سال درگیری تل‌آویو نتوانست به اهداف خود در آن جنگ دست یابد و از مناطق اشغالی عقب‌نشینی کرد. جنگ دیگر در ۲۰۰۶ که به جنگ ۳۳ روزه معروف است و میان ارتش اسرائیل و حزب الله لبنان روی داد و در نهایت با پیروزی لبنان و خنثی شدن اهداف اسرائیل به پایان رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار