برگزاری مانور کنترل و مبارزه با آفت سن غلات در مشهد

مدیرجهاد کشاورزی مشهد گفت: با استفاده از آخرین دستاورد‌ها و تجهیزات صنعت کشاورزی، مانور کنترل و مبارزه با آفت سن غلات در مشهد صورت گرفت.

امید طهماسبی زاده مدیرجهاد کشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: با توجه به اهمیت محصول گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک کشاورزی در کشور، حفظ این محصول از گزند آفات و بیماری‌ها یکی از ضروریات و اولویت‌های نهاد‌های ذیربط است.

او افزود: از مهم ترین آفات زراعی که این محصول را تهدید می‌کند سن گندم است، با توجه به شرایط جوی موجود و مبارزه با تهدیدات سن غلات و به منظور آماده سازی و به روز رسانی تجهیزات و امکانات در مواجه با آفت مذکور مانوری در مزرعه نمونه آستان قدس رضوی برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد ادامه داد: در این مانور آمادگی و هم افزایی مجموعه‌های ذیریط با استفاده از اخرین دستاوردهاوتجهیزات صنعت کشاورزی در راستای مبارزه با آفت سن گندم مطلوب ارزیابی شده و ضمن شناسایی نقاط قوت و ضعف شاخص‌های مربوطه سنجش و جهت افزایش نقاط قوت و رفع موانع ومشکلات احتمالی در کاهش بیماری و آفت سن گندم تمهیدات لازم اتخاذ شد.

طهماسبی زاده بیان کرد: هدف مانور، آماده سازی و ردیابی آفت سن گندم در مزارع و کشاورزی شهرستان و به حداقل رساندن آفت و بهره برداری حداکثری و افزایش راندمان و عملکرد مطلوب در تولید گندم بوده است.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.